Wariantów przebiegu trasy było kilkanaście. Droga, której otwarcie planowane jest na 2013 rok mogłaby się kończyć w Gdańsku. Tam łączyłaby się z obwodnicą Trójmiasta dzięki Węzłowi Matarnia lub Owczarnia i byłaby początkiem Trasy Słowackiego. Jednak GDDiK zdecydowała inaczej i droga będzie miała swój koniec w Wielkim Kacku.
Decyzja o tym, ze trasa ma się kończyć w Gdyni nie została jeszcze podjęta, lecz rekomendacja GDDKiK to praktycznie przesądzenie kwestii. By przebieg trasy był w pełni zatwierdzony, potrzebna jest jeszcze opinia Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
- Mogę powiedzieć, że na 100 proc. nic się w tej kwestii nie zmieni. Alternatywny wariant, któy przedstawiliśmy Dyrekcji Ochrony Środowiska rownież zakłada zakończenie trasy w Welkim Kacku - mówi Piotr Michalski, rzecznik GDDKiK.
Te informacje zmieniają plany Gdańska. Na najbliższej sesji rady miejskiej zostanie podjęta decyzja o anulowaniu uchwały, która włączała miasto do budowy tej drogi. Tym samym nie będzie na razie planu zagospodarowania przestrzennego.
- W nowym roku będziemy chcieli rozpocząć procedurę przygotowania innego planu związanego z okolicami Węzła Matarnia. Nie będzie on już dotyczył drogi ekspresowej, tylko miejskiej ulicy, która pomoże w dojeździe mieszkańcom tych terenów - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
7 cudów Trójmiasta | Ekstraklasa | Krwiodawstwo | Baltic Arena | Matura 2010 | Photo Day |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?