reklama

Trasa Kaszubska utknęła, postępowanie zawieszone na miesiąc

Joanna KielasZaktualizowano 
Wokół Trasy Kaszubskiej, czyli planowanej drogi ekspresowej S6, łączącej Lębork z Trójmiastem, znów zrobiło się gorąco. W miniony piątek miał się rozpocząć kolejny ważny etap tej inwestycji - postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji. Postępowanie ruszyło... i od razu zostało zawieszone, prawdopodobnie na miesiąc.

- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku owszem wniosek o wydanie decyzji środowiskowej złożyła, ale jest on niepełny - wyjaśnia Hanna Dzikowska, regionalny dyrektor ochrony środowiska w Gdańsku. - Nie możemy zatem rozpocząć procedury wydania decyzji.

- Przyznajemy się do winy, choć tak naprawdę to zawinili projektanci - tłumaczy Robert Marszałek, zastępca dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku. - Dopatrzyliśmy się, że w przypadku 36 działek, gdzie ma przebiegać nowa droga, nie ma wypisów z gruntów. Aby nie robić zamieszania, że część mapek gruntowych trafiła, inne nie, nie dostarczyliśmy do RDOŚ żadnej dokumentacji z rejestrów gruntów. Powstałe braki niezwłocznie uzupełnimy. Na swoje usprawiedliwienie mogę dodać, że dokumentacja dotycząca Trasy Kaszubskiej jest bardzo obszerna, do zawiezienia dokumentów do RDOŚ musieliśmy wykorzystać samochód dostawczy.

Dla osób mieszkających przy mającej powstać w niedalekiej przyszłości drodze szybkiego ruchu informacja o zawieszeniu postępowania jest bardzo istotna. Oznacza wstrzymanie kolejnych konsultacji ze społeczeństwem (prowadzonych już w ograniczonym zakresie). Wariant przebiegu drogi został już wybrany, zatem do dalszych rozmów w sprawie decyzji środowiskowej będą dopuszczeni mieszkańcy i firmy, którzy są tzw. stroną w postępowaniu, czyli sąsiadują z nową drogą.

- Mogą to być osoby, którym zależy na zamontowaniu ekranów dźwiękochłonnych, ale też różnego rodzaju organizacje ekologiczne zajmujące się ochroną krajobrazu, różnych roślin czy zwierząt - mówią specjaliści. - Tylko w jaki sposób mieliśmy stwierdzić, czy ktoś jest stroną w postępowaniu, skoro nie otrzymaliśmy wypisów z rejestrów gruntów?

FLESZ: Mniej zabitych, więcej pijanych. Bilans akcji "Znicz"

Wideo

Komentarze 30

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

B
B

Nie chcemy Liszkowa w Lęborku!!!

Umówiliśmy się z władzami gminy Rojewo na rekonesans (film–dokument znajdziecie państwo na stronie www.czystagmina. wgr.pl). Spotkaliśmy się z wójtem i sekretarzem gminy Błażejem Mielcarkiem oraz Tadeuszem Kacprzakiem. To nie byli butni włodarze czy biznesmeni, lecz zrozpaczeni ludzie, którzy nieświadomi zagrożeń uwierzyli “nowoczesnej technologii”. Po rozmowach z nimi śmiem twierdzić, iż to co teraz jest wpychane do Polski, na zachodzie Europy funkcjonowało na początku lat 50-tych ubiegłego wieku.

Co zobaczyliśmy i poczuliśmy? Smród. Smród w promieniu pięciu kilometrów. Smród unoszący się również z pól, na które bez opamiętania wylewany jest cuchnący, trujący
poferment (gęsta ciecz). Wójt powiedział nam: „Ten teren jest zagłębiem warzywnym dla
jednej w wiodących przetwórni warzyw w Polsce, mieszczącej się w Gniewkowie. Teoretycznie do produkcji biogazu miały być używane jedynie wywar gorzelniany, odpady warzywne z przetwórni i wytłoki z cukrowni. Są jednak doniesienia o nocnym przewozie śmierdzących substancji (m. in. ścieków komunalnych).”

?

Coś mnie mówi ,że wariant północny obwodnicy Lęborka , oraz biogazownia są promowane przez te same osoby

G
Gość

Panie dyrektorze B. mało Panu tej błazenady? powtarza Pan na forum to co pisał Pan wcześniej i to co napisał Pan w swojej pozbawionej sensu opinii...

A
Andrzej

Jestem mieszkańcem, okolic Nowej Wsi Kosowskiej, od blisko dwóch lat walczymy z pomysłem budowy na naszym terenie biogazowni i to nie jednej. Na dzień dzisiejszy wszystkie próby zablokowaliśmy. Byłem w Liszkowie, to co tam zafundowano ludziom w głowie się nie mieści, nie ma to nic wspólnego z ochroną środowiska. Powinniście zwrócić uwagę na to w jakim systemie eksploatacji będzie pracować "wasza" biogazownia, jeżeli jest to system eksploatacji ciągłej to jest to taki sam system jak w Liszkowie. Nie dajcie się nabrać że poferment będzie przechowywany w szczelnych zbiornikach, w systemie eksploatacji ciągłej wsad po przejściu przez zbiorniki fermentacyjny i pofermentacyjny nadal pozostaje w części organiczny, jego dalszy rozkład następuje w zbiornikach składowych pofermentu, wydzielają się gazy, z względów bezpieczeństwa zamknięcie ich jest niemożliwe.
http://www.bramapodl...szkowie,17.html
Wkleiłem link do ciekawych materiałów
Jedyną skuteczną formą walki z tym "dobrodziejstwem" jest założenie stowarzyszenia, może być zwykłe, następnie wystąpienie do organu prowadzącego postępowanie administracyjne o dopuszczenie do postępowania na prawach strony i trzeba czepiać się wszystkiego czego tylko można.
Ważne są konsultacje społeczne, sprzeciw społeczeństwa musi być wzięty pod uwagę.
Pozdrawiam

c
człowiek podstępu

Ludzie gdyby nie postęp to do tej pory siedzielibyśmy w szałasach i ogień rozpalali krzesiwem! Całe szczęście cywilizacji nikt nie zatrzyma! Musimy się otworzyć na energie odnawialną, bo Europa poszła do przodu, a my dalej po pas w brukwi stoimy! Z biogazownią jest tak samo jak z trasą kaszubską. Wariant południowy jest najbardziej dogodny pod wszelkimi względami, a kilka (kilka, nawet nie kilkanaście!) osób próbuje przekonać wszystkich, że Lębork jest za wariantem północnym!!! To czysta paranoja!!! Osoby te realizują swoją prywatę i pod pretekstem ochrony środowiska, miejsc pracy itd. załatwiają swoje interesy. O tym ile osób popiera wariant północny przekonaliśmy się dobitnie w ostatnich wyborach samorządowych - Panie Gleske ile głosów Pan uzyskał? Śmiechu warte!

B
B

Coś mi mówi że wariant południowy obwodnicy Lęborka i biogazownia są promowane przez te same osoby.

B
B.

Szkoda, że nie jest lepszej jakości.. nic nie widać.

W
Włodek

A co zyska Lebork południową obwodnica ??????? Jedno wielkie GÓWNO !!!!! Miasto w sezonie i tak będzie zakorkowane, a tak to cześć ludzi by grzała obwodnicą północną do Łeby.

d
dys

Może coś opowiesz o swoich studiach ?????
Dyletant ,chce pouczać fachowców od budowy dróg.

x
xy

Rozsądku to brak tobie , lub przemawia wyłącznie prywata.
Wariant południowy jest optymalny dla Lęborka.
Twierdzisz ,że nowa arteria zaszkodzi Lęborkowi ?????

A czy wyobrażasz sobie Lębork bez tych ulic , które w założeniu miały być obwodnicami :
- Al Wolności / od ronga Solidarności do ul Gdańskiej
- JP II od Roszarni do ronda JPII i dalej trasa do Mostów /przy stacji paliw/

Myśł człowieku perspektywicznie. To naprawdę nie boli.
Obwodnica południowa S6 z czsem przetnie się ,między Mostami , a Lęborkiem ,z obwodnicą wschodnią , bardzo podnosząc rangę inwestycyjnę regionu. A ,że nie powstanie to szybko ?? No cóż tak to u nas jest . Ale plany są bardzo atrakcyjne i i szkoda ,że ktoś usiłuje je torpedować.

r
rys

Trasa południowa będzie przebjegała , patrząc od Lęborka
- za roszarnią ca 500 m na wysokości drogi do Małoszyc / węzeł komunikacyjny / ,
- za poligonem wojskowym ,
- zahaczy o południową granicę jednostki wojskowej ,
- przetnie drogę na Bytów / wiadukt / ,
-przetnie drogę na Linie / wiadukt /
- dalej prosto w kierunku Mostów
- na wysokości aktualnej drogi n 6 i ogrodków działkowych /węzeł komunikacyjny /.
- dalej wzdłuż torów do Bożegopola

pozdrpwienia

R
RYCHU

Czyli szkoła podstawowa nr.5 i ulice dookoła niej będą odcięte od miasta ?
Czy z kolei ta trasa będzie szła za szkołą przez poligon wojskowy ?

y
yx

Tak xy,komary są ważne.

x
xy

Tak "dbasz o środowisko" ,że pragniesz zniczczyć unikatowe łąki w pradolinie rzeki Łeby .
Zyje tu i ma lęgi, bardzo wiele róznych ptaków i zwierząt , owadów , żab,komarów.

Wariant III pólnocny ,jest wariantem , najbardziej ingerującym w środowisko naturalne , które jest niemożliwe do odtworzenia w innym miejscu.

G
Gość

Kto Ci człowieku nakładł w umysł tych rewelacji . Czy nie rozumiesz , że południowy warian to dewastacja i podział terenu miasta przed i za miastem - a tylko połnocy pozwoli miastu istnieć jako całosć ?
Północny jest trudny , ale dla rozwoju Lęborka najlepszy . Nikt mądry nie buduje autostrad przez miasta mając możliwość jego ominięcia . Jeśli jeździłeś autostradami - to wiesz o czym piszę , a jeśli jeździleś - to radzę się przejechać - i policz sobie miasta przez ktore autostrady i drogi ekspresowe prowadzą - autostrada A1 od Gdańska - nie prowadzi przez Tczewa ani Grudziądz tylko je omija o kilka kilometrów - czym Lębork sobie zasłuzył na taki wyrok ? . Tam widzocznie mieszkają mądrzejsi ludzi ktorzy wiedzą gdzie jest miejsce do mieszkania a gdzie jest miejsce na drogę . I jakie tu mają znaczenie jakieś siedliska , skoro - wariant południowy poleci też dokładnie po siedliskach , bagnach , torfie , lesie - i co - tu nie ma siedlisk ? Trochę rozsądku

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3