Trasa Sucharskiego oknem na cieplejsze południe kraju

Artykuł sponsorowany
Zwłaszcza na początku długiego weekendu aura nie dopisała. Nic więc dziwnego, że mieszkańcy Trójmiasta bez wahania ruszyli na cieplejsze południe kraju w poszukiwaniu słońca. Tym bardziej, że droga na majówkę chyba nigdy nie była tak prosta - po raz pierwszy z Gdańska można było wyjechać na południowy-wschód bez korków.

Pomogła Trasa Sucharskiego, która niespełna pół roku temu osiągnęła "sprawność komunikacyjną".
Dzięki tej ośmiokilometrowej, szerokiej drodze, łączącej aglomerację i Terminal Promowy Westerplatte z południową obwodnicą Gdańska kierowcy nie muszą już czekać w długim sznurze aut chcących opuścić miasto. Jak przekonują minione dni, potężna, warta niemal 500 mln zł trasa, którą w osiemdziesięciu procentach udało się zrealizować dzięki funduszom unijnym, już się sprawdziła- upłynniła ruch, odkorkowała miasto.
Kolejny przełom, na który tak czekają kierowcy, to tunel pod Martwą Wisłą, który na Trasę Sucharskiego pozwoli wjechać bezpośrednio z północnych dzielnic miasta.

Bezpieczeństwo na Sucharskiego to efekt bezkolizyjnych skrzyżowań i węzłów, jakie powstały na tej trasie.

Początek długiego weekendu oznaczał wiele samochodów opuszczających miasto i przyjazd turystów, ale korków na drodze nie było. Newralgiczny odcinek - połączenie z Południową Obwodnicą Gdańska - nie stanowił dla kierowców problemu.

Budowniczowie zapewniają, że trasa poradzi sobie z dodatkowymi autami, jakie trafią na nią z północnych dzielnic Gdańska po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą.

Wzdłuż dwóch - z trzech - etapów Sucharskiego zrealizowano odcinki chodników i dróg rowerowych. Wszędzie powstały także przydrożne pasy zieleni.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Priorytet VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe. Działanie 8.2 Drogi krajowe poza siecią TEN-T. Źródła finansowania Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i budżet Miasta Gdańska. Całkowity koszt projektu: 472 597 328,72 ZŁ. Dofinansowanie z Unii Europejskiej: 378 171 192,67 ZŁ. Umowa o dofinansowanie nr POIS.08.02.00-00-062/10-00.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto