- W tym roku będziemy się przede wszystkim starać, aby samo hasło naszej akcji zaczęło funkcjonować i być popularne zarówno w środowisku artystycznym, jak i wśród mieszkańców Trójmiasta - tłumaczy Natalia Cyrzan, koordynatorka akcji "Włącz się! Kulturalnie" z Nadbałtyckiego Centrum Kultury.
Działania mają obejmować zarówno bywalców klubów muzycznych i - jak podkreśla Cyrzan - na przykład klientów sklepu spożywczego, małej pizzeri czy gości klubu osiedlowego. Jak to zrobić?
Weekendy z kulturą
Najważniejszym z szeregu pomysłów są comiesięczne "Weekendy z kulturą", które mają ruszyć jeszcze w kwietniu.
- Będziemy rozmawiać z właścicielami lokali oraz organizatorami wydarzeń kulturalnych i próbować doprowadzić do akcji znizkowej lub puli darmowych biletów na określone wydarzenia w dany weekend - od koncertów i imprez, po spektakle teatralne, czy wizyty w muzeum i operze - opowiada Cyrzan.
Nabór ma być prowadzony w gazetach lub przez Internet, a oferta ma trafić przede wszystkim do osób uboższych lub starszych, czyli tych, które często chcą, ale nie mogą sobie pozwolić na uczestnictwo w kulturze.
Sieć nauczycieli kultury
Do młodszych natomiast będą skierowanie ruszające w marcu działania pod roboczym hasłem "Ambasadorzy kultury". Mają to być znane - na początku lokalnie, później ogólnopolsko - osoby związane z kulturą, które w szkołach będą prowadziły spotkania i zachęcały do uczestniczenia w kulturze.
- Chcemy stworzyć swoistą sieć nauczycieli kultury, łączników z przyszłymi odbiorcami kultury - tłumaczy Cyrzan.
Jak ją odbierać, ale także jak współtworzyć pokazać młodzieży mają również warsztaty z animacji kultury, które zaplanowano na jesień. Według pomysłodawców, często osoby zawodowo zajmujące się kulturą, nie potrafią jej organizować, może więc wśród odbiorców znajdą się ludzie, którzy się zaangażują i zaproponują świeże pomysły.
Nie bójmy się sponsorów
To nie koniec planów. Światło dziennie na jesieni ma ujrzeć cotygodniowy informator kulturalny - Ogólnodostępna, darmowa i czysto informacyjna broszura dotycząca każdej dziedziny kultury - wylicza anomatorka.
Ciekawym pomysłem zapowiada się również plan zaangażowania w akcję prywatnych firm.
- Spróbujemy pokazać, że sponsorów można wykorzystać do czegoś, co się przyda całemu społeczeństwu. Nie boimy się gadżetów, na których napiszemy "sponsorowane przez firmę x". Jeśli kultura może na tym zyskać, to powinna zacząć korzystać z zasobów komercyjnych miasta - dodaje.
Jeśli pierwsze działania akcji "Włącz się! Kulturalnie" przyniosą efekty, to organizatorzy planują podzielić się pomysłem z innymi województwami. - Bo kultura jest dla wszystkich - przypomina Cyrzan.
Raport: akcja Włącz się! Kulturalnie w Trójmieście |
Ferie zimowe | Walentynkowe imprezy i konkursy | Pamiętnik Baltic Areny |
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?