Trwają też finalne prace związane z przygotowywaniem obudowy wykonanego tunelu do dalszych robót. Przygotowano strukturę wejściową tunelu północnego - pierścień doszczelniający.
Zobacz też: Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Operacja transportowania maszyny na drugi brzeg [ZDJĘCIA]
Na finiszu są także prace związane z podłączaniem i testowaniem modułów maszyny TBM.
Damroka, maszyna TBM, to urządzenie, który wierci tunel pod Martwą Wisłą. Obecnie urządzenie montowane jest w miejscu budowy drugiej nitki tunelu.
Obejrzyj film: Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Pierwsza nitka już gotowa. Druga będzie w czerwcu [ZDJĘCIA, WIDEO]
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku ma być elementem Trasy Słowackiego, jednej z najważniejszych arterii w Trójmieście. Docelowo ma ona połączyć Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy z Portem Morskim w Gdańsku.
Długość całej drogi, to ponad 13 kilometrów. Ostatecznie będzie się ona krzyżowała się z inną ważną ulicą w Gdańsku - trasą Sucharskiego. Koszt całej inwestycji, to 1,42 mld zł., z tego wykonanie samego tunelu pochłonie 885 mln zł.
Przeczytaj wszystko na temat maszyny TBM o nazwie Damroka>>
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?