Tunel umożliwi przeprawę autem pod dnem Martwej Wisły. Aby wykonać wiercenie, zamówiono specjalną maszynę drążącą TBM, którą nazwano Damroka.
Tunel będzie miał długość 1,4 km. Pod wodą pojawią się tak naprawdę dwa tunele, w każdym będą dwa pasy jezdni. Połączony zostanie z drugim tunelem za pomocą siedmiu mini tuneli będących drogami ewakuacyjnymi.
Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży „ Dworzec Drzewny” od strony Ku Ujściu i „Dworzec Wiślany” od strony Węzła Marynarki Polskiej. Tunel jest elementem Trasy Słowackiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?