- Wpłynęła do nas jedna oferta z poznańskiego Modetransu. Modernizacja dotyczy czterech wagonów NGd99 (numery boczne 1001-1004) oraz jednego typu 114Na (numer boczny 1502) - informuje Alicja Mongird z ZKM.
- „Stoczternastka” to najstarszy w Polsce tramwaj niskopodłogowy produkowany seryjnie. Zakładamy, że za jakiś czas będzie to tramwaj historyczny, dlatego chcemy zachować jak najwięcej z jego oryginalnego wyglądu. Ta przeróbka będzie dotyczyła przede wszystkim wnętrza, elektroniki i poprawy komfortu pasażerów. Chcemy by spełniał standardy, jakie w Gdańsku mają tego typu pojazdy, ale z drugiej strony chcemy, by zachował w jak największym stopniu wygląd oryginalny. Wszystkie elementy zdemontowane z tego wozu zostaną schowane i będą przechowywane następne, mniej więcej, 20-30 lat, tak aby kiedyś odtworzyć jego pierwotny wygląd - zapowiadał w marciu Maciej Lisicki, wiceprezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
„Lifting” pięciu tramwajów obejmie wymianę siedzeń, mechanizmów drzwi czy oświetlenia. Cena jaką za modernizację proponuje poznańska firma to blisko 8 mln zł. Jeśli ZKM zgodzi się na taką kwotę, to odnowionymi tramwajami pojedziemy jeszcze do końca tego roku.
Gorzej ZKM poszło jeśli chodzi o przetarg na zakup dwóch małych, 8-metrowych minibusów. Nie zgłosił się nikt chętny do ich budowy. Przewoźnik jednak nie składa broni i rozpisze ten przetarg ponownie. Oferty można jeszcze składać w trwających postępowaniach na zakup większych pojazdów: trzech długości 10 m, dziewięciu 12 m i dziewięciu 18-metrowych przegubowców.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?