Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uniwersytet Gdański: Studenci nakręcą teledysk

paulina.socha
paulina.socha
mat. prasowe
Zaczęło się od studentów niemieckich. Potem byli Kanadyjczycy z Montrealu, którzy szczycą się ponad ośmioma milionami wyświetleń na YouTube. W Polsce mają już to za sobą studenci z Warszawy, Poznania czy Krakowa, a teraz próbują żacy z UG. O czym mowa? Oczywiście o LipDubach!

Czym jest LipDub? Najprościej mówiąc to wideoklip, który ma promować uniwersytet i różnorodność studenckiego życia. W całości jest on tworzony przez studentów: oni operują kamerą, wcielają się w role aktorów i muzyków, oni ruszają ustami zgodnie ze słowami muzyki lecącymi z playbacku. Brzmi banalnie? Być może, ale wcale takie nie jest. O tym, ile wysiłku trzeba poświęcić w zorganizowanie LipDuba przekonali się członkowie Koła Naukowego Public Relations z Uniwersytetu Gdańskiego, w którym narodził się pomysł nakręcenia wideoklipu.

- Nikt z nas nie ma doświadczenia w takich projektach – przyznają organizatorzy. – Nakręcenie LipDuba traktujemy jak wyzwanie, któremu poświęcić należy sporo czasu. Teraz jesteśmy w połowie drogi. Zdobyliśmy zgody, mamy zaplecze techniczne, pracujemy nad promocją.

Z tą ostatnią nie ma żadnego problemu: LipDub wzbudził gorący entuzjazm wśród studentów największej na Pomorzu uczelni. W ciągu dwóch tygodni inicjatywę polubiło na portalu Facebooku prawie 500 żaków.
Ponad setka zgłosiła się na stronie www.lipdubug.pl do wzięcia udziału w przedsięwzięciu. - To będzie wspaniała pamiątka z lat studiów – twierdzą Karolina Zatorska i Filip Pietraszkiewicz, koordynatorzy projektu. - Chcemy, żeby zaangażowało się jak najwięcej studentów naszej uczelni. Szukamy otwartych ludzi z głową pełną pomysłów.

Co zrobić, aby wystąpić w teledysku? Wystarczy być studentem UG i zapisać się na stronie

LipDubUG

. Potem już tylko przyjść na spotkania organizacyjne, wziąć udział w kręceniu intra i pojawić się 14 i 15 maja w budynku Wydziału Nauk Społecznych, gdzie tworzony będzie teledysk.

Już wiadomo, że studenci bawić się będą przy piosence „Cobrastyle” grupy Teddybears, jednak organizatorzy nie chcą na razie zdradzić, czym ich wideoklip będzie się wyróżniał pośród innych lipdubowych projektów. - Podkręcimy tempo – śmieje się Marta Łosiewicz, jedna z 7 Nadziei plebiscytu Mmtrojmiasto, która przy kręceniu teledysku odpowiada za reżyserię. - Zamierzam wykorzystać doświadczenie zdobyte w teatrze, żeby LipDub był zarówno kreatywny, jak i profesjonalny.

Cel minimum: dobrze się bawić i nakręcić klip. Cel maksimum: zdobyć największą ilość wyświetleń w Polsce. Do pobicia jest sześćset tysięcy odsłon teledysku nakręconego przez studentów Uniwersytetu Adama Mickiewicza. Czy się uda - dowiemy się już wkrótce. **

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Filip Chajzer o MBTM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto