7, 8, 9 grudnia - w te dni planowana jest wymiana pierwszego, z 12 elementów mostu. Będzie to tzw. przęsło najazdowe od strony Wyspy Sobieszewskiej. Ma 18 metrów długości, ok. 7,5 metra szerokości. Zostanie przywiezione na wyspę w częściach, tam zmontowane i umieszczone na swoim miejscu docelowym.
Czytaj także: Sobieszewo: Remont mostu pontonowego jeszcze w tym roku. Mieszkańcy już w to nie wierzą
W związku z pracami remontowymi, most zamknięty zostanie dla ruchu po raz pierwszy od piątku, 7 grudnia od godzin porannych, do niedzieli 9 grudnia do wieczora. - Jedynym warunkiem rozpoczęcia prac są sprzyjające warunki pogodowe. Jeśli będzie zbyt silny wiatr, a co się z tym wiąże – zbyt wysoka fala, roboty będą musiały zostać przełożone na następny weekend lub pierwszy, podczas którego warunki atmosferyczne będą pozwalały na dokonanie wymiany’ – zapowiada dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski.
W tym roku wymienione mają zostać dwa przęsła – najazdowe od strony Sobieszewa i Gdańska. Montaże odbędą się w dwa kolejne weekendy: 7-8-9 grudnia oraz 14-15-16 grudnia. Jeśli jednak pogoda będzie niesprzyjająca – terminy te zostaną przesunięte.
Czytaj też: Czy remont pogrąży Sobieszewo? Most pontonowy w rozsypce i zamknięta ulica
Natomiast w przyszłym roku odbędzie się wymiana kolejnych 10 przęseł. Łącznie wiec most zamykany będzie dla ruchu 12 razy. Prace mają trwać najpóźniej do końca czerwca 2013 roku. - Jeśli jednak w miesiącach zimowych warunki atmosferyczne będą sprzyjające, niewykluczone jest przyspieszenie robót - poinformowała Katarzyna Kaczmarek z ZDiZ.
Remont mostu w Sobieszewie
Koszt remontu: 4.822.916,28 zł., wykonawcą jest: Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. z Gdyni.
Remont mostu zakłada:
- wymianę istniejącej konstrukcji nośnej mostu na konstrukcję wykonaną z elementów będącego w zasobach Zarządu Dróg i Zieleni mostu składanego DMS-65 (był wykorzystywany w czasie budowy mostu Siennickiego, jego elementy są też wykorzystywane jako przeprawy przez kanał Raduni w ciągu ulic Starogardzkiej i Borkowskiej) z jezdnią stalową i nawierzchnią z tworzywa sztucznego (deski z tworzywa),
- podniesienie nośności mostu do 30 ton.
Most w Gdańsku-Sobieszewie:
Całkowita długość: 166,57 m
Składa się z: części stałej (pojedyncze przęsło od strony Gdańska) i części ruchomej (2 przęsła najazdowe oraz 11 przęseł pontonowych)
Szerokość jezdni: 6 m
Szerokość chodnika: 1,5 m
Aktualna nośność: 10 ton
Dopuszczalna prędkość: 10 km/godz.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?