MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

W oddziale, przez bankomat i telefon

(JKL)
W dzisiejszej bankowości można rozróżnić trzy główne trendy zapewnienia klientom dostępu do usług bankowych. Pierwszy to połączenie tradycyjnych dużych oddziałów i bankowości internetowej. Drugi to tzw.

W dzisiejszej bankowości można rozróżnić trzy główne trendy zapewnienia klientom dostępu do usług bankowych. Pierwszy to połączenie tradycyjnych dużych oddziałów i bankowości internetowej. Drugi to tzw. banki wirtualne działające wyłącznie w Internecie. Trzeci to budowa gęstej sieci małych oddziałów zwanych potocznie "mcbankami".

Cztery lata temu na ten trzeci trend postawił BIG Bank Gdański tworząc sieć bankowości detalicznej Millennium dla klientów indywidualnych. Jako pierwszy na rynku zaproponował nowe standardy bankowości, opartej o gęstą sieć oddziałów, bankomatów oraz bankowość telefoniczną. Millennium stworzone zostało aby zapewnić klientom indywidualnym łatwy i wygodny dostęp do usług bankowych. Placówki banku połączone są zintegrowanym systemem informatycznym. W najbliższym czasie do systemu włączone zostaną wszystkie oddziały BIG BG.

Dzięki zintegrowanemu systemowi operacji na koncie można dokonać w dowolnym oddziale na terenie kraju, nie tylko w macierzystym. Przez bankolinię - telefoniczne centrum obsługi klienta można zrealizować prawie wszystkie operacje i transakcje na rachunkach. W jednym z 850 dostępnych całą dobę wielofunkcyjnych bankomatów sieci Euronet, można m. in wypłacić gotówkę, sprawdzić stan konta, zrealizować przelewy na wcześniej zdefiniowane konta, sprawdzić historię rachunku czy zmienić numer PIN do karty.

Oprócz rozwoju tradycyjnych i elektronicznych kanałów dostępu do rachunku na krajowym rynku można zaobserwować wzbogacenie oferty banków o nowe produkty umożliwiające łatwe zarządzanie osobistymi finansami. Przykładowo w ofercie Millennium znajduje się kilka rodzajów rachunków oszczędnościowo rozliczeniowych, lokaty terminowe, lokaty rentierskie, kredyty gotówkowe i mieszkaniowe, karty płatnicze Visa Electron i karty kredytowe Visa i American Express. Poza standardowymi produktami, dla bardziej wymagających klientów którzy aktywnie chcą zarządzać swoimi pieniędzmi Millennium oferuje produkty ubezpieczeniowe, lokowanie kapitału w funduszach inwestycyjnych oraz możliwość składania dyspozycji obrotu papierami na giełdzie.

Leszek Pawłowicz, rektor Gdańskiej Akademii Bankowej.
- W bankowości detalicznej można rozróżnić trzy płaszczyzny rozwoju. Dwie pierwsze to oferowanie nowych produktów i segmentacja klientów. Trzecią jest wielokanałowy dostęp do konta. Internet oraz telefon będą odgrywać coraz większą rolę jednak nie wyprą bankowości tradycyjnej. Klienci nadal będą odwiedzać oddziały. Przyszłość należeć będzie zatem do banków, które zapewnią swoim klientów wszystkie te możliwości dostępu. Inaczej mogą nie wytrzymać konkurencji.

Wojciech Wiśniewski, dyrektor sieci bankowości detalicznej Millennium
- Proces łączenia sieci wciąż trwa. Wszystkie oddziały BIG BG zostaną włączone do systemu w ciągu czterech miesięcy. Rachunki klientów BIG BG zostaną automatycznie przeniesione do Millennium. W Trójmieście należą już do niego wszystkie oddziały w Gdańsku. Zostały one zmodernizowane i zaadaptowane do standardów sieci. Po zakończeniu operacji klienci będą mogli korzystać z ujednoliconej oferty łączącej dotychczasowe produkty Millennium i BIG BG oraz nowo wprowadzane. Najważniejszą korzyścią jest dostęp do konta w każdym oddziale na terenie całego kraju, a nie tylko w macierzystym. Obecnie jest ich 250. Docelowo sieć będzie liczyć 400 oddziałów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto