Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Oliwie będzie bezpieczniej?

Magdalena Przychodzeń
Sygnalizator na ul. Stary Rynek Oliwski zasłania duże drzewo
Sygnalizator na ul. Stary Rynek Oliwski zasłania duże drzewo G. Mehring
Radni Oliwy postanowili wydać połowę swojego budżetu - 24 tys. złotych na budowę azyli bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych, w tym jednego z nowym, dobrze widocznym sygnalizatorem świetlnym.

Zobacz także: Gdańsk. Nie będzie przejścia dla pieszych we Wrzeszczu

Czarne punkty Oliwy to przejście dla pieszych na ul. Stary Rynek Oliwski (doszło tam do trzech wypadków, w tym śmiertelnego), skrzyżowanie ulic Podhalańskiej i Polanki (wypadek śmiertelny i stłuczki), skrzyżowanie ul. Wita Stwosza i Bażyńskiego (siedem kolizji). Do wszystkich tych zdarzeń doszło tylko od początku 2011 r.

- W ciągu ostatnich kilku miesięcy doszło tam do licznych zdarzeń drogowych, w których uczestnikami byli piesi - informuje nas Aleksandra Siewiert z Komendy Miejskiej Policji.

Dlatego radni Oliwy zdecydowali, że należy zrobić wszystko, aby nie dopuścić do kolejnych ofiar w tych niebezpiecznych miejscach.

- Jesteśmy radnymi, mamy możliwość zrobienia czegoś dobrego, pożytecznego i przede wszystkim, bez długiego czekania na odpowiedź miasta - mówi Stella Wawrzyniak. - Bezpieczeństwo mieszkańców jest ważne ponad wszystko.

- Często przechodzę ulicą Stary Rynek Oliwski i jestem naocznym świadkiem ucieczek pieszych z przejścia przed samochodami - mówi Oskar Kruszyński, codziennie przemierzający ten odcinek do pracy. - Kilka razy interweniowałem w tej sprawie u dyżurnego miasta, aby poobserwowali, jak tu jest niebezpieczne. Rozłożysty kasztanowiec - porastający pobocze -zasłania sygnalizator świetlny. - Dochodziły do nas sygnały że widoczność sygnalizatorów jest niewystarczająca - przyznaje Maciej Radowicz z Wydziału Inżynierii Ruchu ZDiZ. - Analizujemy stworzenie tam azylu dla pieszych. W przyszłości postaramy się o dodatkową lepiej widoczną sygnalizację.

Z kolei na skrzyżowaniu ul. Podhalańskiej i Polanki problemem jest zarówno niefortunnie usytuowane przejścia dla pieszych, jak i śliska, brukowana nawierzchnia ul. Podhalańskiej. Problemu nie rozwiązało nawet wybudowanie azylu dla pieszych pomiędzy pasami, gdyż często są tam skoszone słupki ze znakami drogowymi na wysepce.

Skrzyżowanie ulic Wita Stwosza i Bażyńskiego - dobrze oznakowane, z sygnalizacją świetlną jest pułapką dla zmotoryzowanych. Po godz. 22 wyłączana jest sygnalizacja świetlna, co jest dodatkowym utrudnieniem dla kierowców włączających się do ruchu z podporządkowanej ul. Bażyńskiego.
Decyzja o wydaniu ponad połowy rocznego budżetu Rady Oliwy na tworzenie azyli bezpieczeństwa w newralgicznych punktach nie była łatwa. Część radnych sugerowała, by dotacja była mniejsza, a z przebudową poczekać na pieniądze ZDiZ. - Nie jest dobre łatanie dziury budżetowej ZDiZ ze środków społecznych - mówił Olaf Dramowicz, radny osiedla w Oliwie.

Przeczytaj także: Dzięki specjalnym kamerom kierowcy mknący A1 ponad 200 km/h dostaną wysokie mandaty

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto