Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Węzeł Warlubie na A1 usprawni przejazd autostradą do Grudziądza

(ganark)
Do Grudziądza będzie teraz już można zjechać w Warlubiu. Nie nadkładać drogi przez Kolonie Ostrowicką.
Do Grudziądza będzie teraz już można zjechać w Warlubiu. Nie nadkładać drogi przez Kolonie Ostrowicką. fot. archiwum DB
11 miesięcy przed terminem, 1 lutego drogowcy otworzyli węzeł autostrady A1 koło Warlubia. Usprawni to dojazd do Grudziądza. Jeszcze w tym roku będzie można dojechać A1 do Czerniewic koło Torunia. Do lipca 2012 roku ma się skończyć budowa fragmentu autostrady do Łodzi.

Dzięki węzłowi Warlubie okoliczni mieszkańcy mają łatwiejszy i szybszy dojazd nad morze. Również firmy przewozowe sprawniej mogą dojechać do Grudziądza. Wcześniej wszyscy byli zmuszeni do nadrabiania kilometrów przez Nowe Marzy lub Kolonię Ostrowicką. Z Warlubia dostępny jest wjazd na drogę wojewódzką 214 Warlubie - Kościerzyna - Łeba.

Problemy z otwarciem węzła Warlubie

Na autostradzie A1 można będzie także się ukulturalnić

Kosz przejazdu ponad 73-kilometrowym odcinkiem A1 GTC, firma budująca i eksploatująca autostradą wyceniła na 14,7 zł.

Według wcześniejszych planów węzeł Warlubie miał być oddany do użytku dopiero pod koniec roku, razem z udostępnieniem drugiego odcinka A1 Nowe Marzy - Czerniewice (62 km).

Węzeł Warlubie to wiadukt nad A1 (WD-72), po dwie bramki Punktu Poboru Opłat na wjeździe i zjeździe na autostradę oraz przebudowane dojazdy do i z drogi wojewódzkiej 214.

Jednocześnie trwa budowa kolejnych odcinków A1. GTC rozpoczęło budowę drugiej nitki mostu WA-102 na Wiśle. Lewa nitka została ukończona jeszcze przed Sylwestrem. Trwa nasuwanie płyt nitki prawej przeprawy nad rzeką.

- Mimo zimy, cały czas na obiekcie toczą się prace. Wbrew pogodzie udało się wysunąć pierwszy segment drugiej nitki. Zakończono też prace na filarach (ostatni oczep na filarze 5). Jednocześnie na gotowej lewej nitce mostu trwają prace wykończeniowe. Gotowe są m.in. krawężniki - informuje Ewa Łydkowska, rzecznik prasowy Gdańsk Transport Company.

GTC oddaje również w międzyczasie inne obiekty, m.in. wiadukt WD-113 koło Dźwierzna na drodze powiatowej Dźwierzno - Płużnca, która jest najdłuższą drogą poprzeczną na całym odcinku III drugiego etapu budowy A1 (mierzy około 1100 m). Próby obciążeniowe przeszedł również most MA-145, którego 957 metrów zbudowano w 15 miesięcy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto