Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wraca grafika we wnętrzach

Irena Grek
Mat. prasowe
O czerni nie można powiedzieć, że jest zwyczajnym kolorem, ale raczej brakiem koloru. To swego rodzaju próżnia, która jednak niezwykle silnie oddziałuje na naszą percepcję. Czarny to kolor naładowany symboliką, interpretowany różnie w zależności od kontekstu kulturowego, kolor, który nigdy nie przestaje nas fascynować - tajemniczy i nieprzenikniony. Czerń ma w sobie elegancję i piękno, którym trudno się oprzeć. Dlatego czarny kolor był, jest i pozostanie modny!

Uniwersalny i fascynujący - inspiruje niezmiennie projektantów.
Mody - od czasów Coco Chanel i "małej czarnej", w której można pójść i na śniadanie do kafejki, i na wielki bal.
Samochodów - od czasów Henry'ego Forda i jego forda T.

Mebli - od czasów późnego gotyku i baroku, kiedy to m.in. w Gdańsku powstawały szafy, komody, biurka, stoły z moczonego celowo latami w wodzie drewna dębowego. Chodziło o uzyskanie ciemnej, prawie czarnej barwy. Tak spreparowany materiał upodabniał się do modnego egzotycznego hebanu.
Nic dziwnego, że również we współczesnym wzornictwie kolor czarny odgrywa ważną rolę w kształtowaniu tak wielu obszarów naszego życia. Czarne ubrania, materiały, akcesoria czy meble od dawna są naturalnym elementem naszego codziennego życia. Zarówno w świecie motoryzacji, biżuterii, mody, jak i w urządzaniu wnętrz - czerń jest globalnym trendem, uniwersalnym i ponadczasowym.

Projektanci na całym świecie wciąż odwołują się do tej barwy, interpretując ją na wiele sposobów i używając różnorodnych materiałów oraz szerokiej palety odcieni.
- Czerń to tajemnicza barwa bez koloru, wyzwala emocje i fascynuje bez końca - Kai Steffan, dyrektor kreatywny firmy Villeroy & Boch, która pokazała, że niewątpliwie istnieje różnica pomiędzy czarnym a czarnym i grając tymi niuansami, w kreatywny sposób możemy tworzyć naprawdę... kolorową rzeczywistość.
W segmencie płytek firma Villeroy & Boch kładzie jeszcze silniejszy akcent na różnorodne interpretacje koloru czarnego. Dzięki innowacyjnym powierzchniom i dekorom wykorzystanym przez producenta z Mettlach możemy doświadczać nieznanych dotąd wrażeń estetycznych. Kolekcja płytek BiancoNero oparta jest na kontrastowym zestawieniu bieli i czerni, z którego powstają fascynujące aranżacje. Motywy dekoracyjne przypominające trójwymiarową strukturę kryształu, listwy z reliefami, aksamitnie gładkie powierzchnie i duże formaty realizują motto kolekcji "mniej znaczy więcej". W efekcie mocno błyszczące powierzchnie płytek, ciekawe faktury i trójwymiarowe dekory sprawiają, że ściana wygląda tak, jakby pokryto ją najwyższej jakości porcelaną.

Wspaniałe kompozycje powstają, kiedy dodamy do tego różne odcienie szarości, a czasem ekstremalnie kontrastowej bieli.
Szczytową formą flirtu tych dwóch kolorów jest sztuka op-art, której geometryczna zabawa z ludzkim okiem liczy sobie prawie pięć wieków, bo pojawiła się w XVI stuleciu, chociaż w naszej świadomości najbardziej utrwaliła się ta z lat 50. i 60. XX wieku.

Zestawienie bieli i czerni powraca zresztą w różnych stylach, najczęściej w połączeniu z naturalnym drewnem, szczególnie z jego egzotycznymi odmianami również w ascetycznej pod wzgledem designu Skandynawii. Muunto to nowoczesny system paneli ściennych wraz z szeroką gamą akcesoriów, które odpowiednio skonfigurowane oferują funkcjonalną przestrzeń precyzyjnie dopasowaną do indywidualnych potrzeb. System paneli pozwala stworzyć idealną powierzchnię kryjącą nawet całą ścianę, a specjalne prowadnice umożliwiają dopasowanie blatów, szafek czy półek zgodnie z własnym pomysłem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto