Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrzeszcz nie uniknie paraliżu komunikacyjnego?

Redakcja
Na cztery miesiące Gdańsk Wrzeszcz zamieni się w jeden wielki ...
Na cztery miesiące Gdańsk Wrzeszcz zamieni się w jeden wielki ... Patryk Siedliński
Na cztery miesiące Gdańsk Wrzeszcz zamieni się w jeden wielki uliczny korek. Jak bardzo odczują to pasażerowie komunikacji miejskiej?

Na przełomie marca i kwietnia ruszy przebudowa torowisk w dwóch miejscach gdańskiego Wrzeszcza (na ul. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej), co na cztery miesiące utrudni poruszanie się po całym Gdańsku. Odczują to nie tylko podróżujący komunikacją miejską, ale także kierowcy.

Buspas?

Z konkretnymi pomysłami do pilotujących tę inwestycję Gdańskich Inwestycji Komunalnych (oraz Zarządu Transportu Miejskiego i władz miasta) zgłosiło się Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, które proponuje m.in. wprowadzenie buspasu na al. Grunwaldzkiej.

- Buspas można tymczasowo wytyczyć, używając mało trwałej farby lub nawet ustawiając odpowiednie znaki wzdłuż al. Grunwaldzkiej - tłumaczy Krzysztof Koprowski, wiceprezes FRAG. - Oczywiście spodziewamy się, że władze będą obawiać się reakcji kierowców w przypadku wprowadzenia wydzielonego pasu dla autobusów, jednak należy pamiętać, że ilość pasażerów przejeżdżających przez Wrzeszcz tramwajami jest porównywalna, jak nie większa, niż samochodami - podkreśla.

Jednak zwolennikiem takiego rozwiązania nie jest Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni, który jeszcze w połowie lutego podkreślał, że wówczas zostałyby tylko dwa pasy dla kierowców, co jeszcze bardziej zakorkowałoby ten rejon Gdańska. Podobnie wypowiadał się Janusz Łagowski z GIK. Aczkolwiek takie rozwiązanie nie jest wykluczone.

- Będziemy się jeszcze nad tym zastanawiać - powiedział nam dziś Łagowski.

Współpraca ZTM i SKM?

Innym rozwiązaniem, także proponowanym przez FRAG, jest honorowanie biletów długookresowych ZTM przez Szybką Kolej Miejską. Takie rozwiązanie sprawdziło się w 2007 roku, gdy przebudowywane było skrzyżowanie przy Galerii Bałtyckiej.

- W 2007 roku udało się zminimalizować skutki zamknięcia torowisk poprzez uruchomienie tramwaju wahadłowego i honorowanie biletów długookresowych w SKM. Po 4 latach, a więc okresie w którym zyskaliśmy większe doświadczenie w prowadzeniu remontów, mieszkańcom nie zaproponowano żadnej alternatywy. Wprowadzenie biletów na SKM to formalność, kwestia podpisania odpowiedniej umowy - tłumaczy Koprowski.

I to wydaje się mało prawdopodobne. Do remontu zostało mniej niż miesiąc, a nie były prowadzone jeszcze żadne rozmowy.

- Do nas nikt się nie zgłaszał z takim rozwiązaniem - mówi Marcin Głuszek z SKM. - Jednak jestem pewien, że opanujemy potok dodatkowych pasażerów.

Czytaj więcej o remoncie torowisk we Wrzeszczu:

Kliknij w zdjęcie, żeby zobaczyć fotogalerię:

Torpedownia w Gdyni

Zamarznięta Gdynia Orłowo

Fotospacer po Siedlcach
od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto