Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrzeszczanie chcą remontu peronów!

Dawid Majer
Dawid Majer
Przez stację SKM i peron PKP we Wrzeszczu przechodzi codziennie mnóstwo pasażerów. Miejsce jest w opłakanym stanie, nie spełnia ono wymogów bezpieczeństwa i szpeci ważną część Gdańska.

Peron PKP nie jest zadaszony. Pasażerowie czekający na pociągi stoją na wolnym powietrzu. Podczas deszczu mogą korzystać jedynie z małej, starej wysłużonej wiaty. Wejście z przejścia podziemnego na peron ma wybite szyby. Nawierzchnia jest nierówna, dlatego jesienią zbierają się tam kałuże, a zimą tworzą się ślizgawki. Mała wysokość platformy prowokuje do wchodzenia na pas torowisk. Często robią to pasażerowie, którzy chcą szybciej dotrzeć do wybranych miejsc w Trójmieście. Rezygnują oni z transportu SKM i wsiadają do kolei miedzymiejskiej, która zatrzymuje się na przykład w centrum Gdańska czy Oliwie. Stacja SKM jest lepsza tylko przez to, że jest ona prawie w całości zadaszona. Poza tym jej stan techniczny jest taki sam.

- Dlaczego mniej obciążone stacje SKM jak Zaspa zostały już dawno wyremontowane, a u nas wciąż jest tak okropnie? – pyta z oburzeniem Andrzej Augusiak z Wspólnoty Lokalnej Wrzeszcz Wajdeloty. - Druga sprawa to otoczenie tego obiektu. W opinii wielu mieszkańców, to skandal, że Wrzeszcz ma taką wizytówkę. Teraz, gdy do Galerii Bałtyckiej przyjeżdżają tutaj klienci z Trójmiasta i spoza niego, jest to tym większy problem. – kontynuuje.

Wokół dworca oraz przejścia podziemnego pod torami roi się od straganów z kwiatami. Jest ciasno i tłoczno. Na zajezdni autobusowej przy dworcu nie ma wydzielonych miejsc. Autobusy stoją gdzie popadnie, pomiędzy nimi przechodzą ludzie udąjąc się na przystanki. Brakuje również miejsc do parkowania. Są one w większości przez taksówki. Wszystko to sprawia, że okolica dworca jest często sparaliżowana komunikacyjnie.

Jakie plany wobec tego terenu miasto? Zapytaliśmy o to Biuro Rozwoju Gdańska.

- Powstaje obecnie koncepcja zmiany wizerunku otoczenia dworca – mówi Maciej Piskorski, dyrektor BRG. – Plac Kołodziejskiego jest objęty miejscowym planem zagospodarowania. Ma tam powstać węzeł integracyjny, funkcjonujący na zasadzie „park and drive”. Zmotoryzowani gdańszczanie będą mogli swobodnie parkować samochody, a pasażerowie ZKM bezpiecznie przesiadać się z kolejek do autobusów. Zniknąć ma także kilka punktów usługowych na tym obszarze. Dzięki temu będzie więcej miejsca. Przejście podziemne ma być przestronne. Całość planu jest dopiero opracowywana, dlatego nie sposób przewidzieć terminu realizacji tej inwestycji. Tym bardziej, że muszą ją zaakceptować PKP i miasto. – wyjaśnia.

Z nieoficjalnych źródeł dowiedzieliśmy się, że PKP ma w planie wynająć teren dworca miastu, które przeprowadziłoby jego remont. Władze miasta podchodzą jednak do tego pomysłu niechętnie. Wszystko wskazuje na to, że stan wrzeszczańskiego dworca oraz placu Kołodziejskiego nie poprawi się szybko.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto