Producenci przekonują do zakupu dodatkowym wyposażeniem równie chętnie jak upustami cenowymi, a po przeliczeniu wartości poszczególnych elementów może się zebrać spora suma, stanowiąca realny zysk klienta.
Kurs na "prawko" coraz droższy
Wyposażenie w pakietach
Wyposażenie oferowane jest w różnych konfiguracjach. Najczęściej są to promocyjne pakiety, mieszczące kilka różnych elementów. Raczej się nie zdarza, by klient miał możliwość dowolnego wyboru poszczególnych pozycji. Wynika to z kalkulacji producentów, którzy gromadząc określone produkty w pakietach, mogą zmniejszyć własne koszty. Jedną z marek, która w ramach promocji wyprzedażowej modeli z rocznika 2011 oferuje pakiety dodatkowego wyposażenia, jest Seat. Pakiet Copa, oferowany w modelach Ibiza, Leon i Altea, mieści w sobie wiele atrakcyjnych elementów.
- W przypadku Ibizy pakiet Copa kosztuje 2641 zł, a standardowa wartość jego elementów przekracza 6 tysięcy złotych. Klient zyskuje więc 3419 złotych - mówi Ilona Żmudczyńska z firmy KMJ Kaszubowscy, autoryzowanego dealera Seata. - W skład pakietu wchodzą takie elementy jak radio CD/MP3 z pilotem przy kierownicy, przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, 15-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka i tempomat.
Zarówno elementy, jak i wartość pakietu są różne dla poszczególnych modeli i ich wersji. Przedstawiona powyżej odnosi się do wersji Ibizy Reference. W przypadku wersji Style pakiet Copa mieści w sobie inne elementy, m.in. klimatyzację automatyczną, czujnik deszczu i kierownicę obszytą skórą.
Podobną akcję promocyjną przeprowadza Skoda. Producent wyselekcjonował kilka pakietów wyposażenia dodatkowego, które dedykuje poszczególnym modelom i ich wersjom w promocyjnej cenie. W przypadku Fabii do wyboru są pakiety Fun, Joy i Play. Pierwszy z nich zawiera elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek i zestaw schowków. Cena takiego pakietu wynosi 600 zł, podczas gdy standardowa wartość jego elementów przekracza 2 tys. zł. W pakiecie Joy, za 2,8 tys. zł, znajdziemy klimatyzację manualną, felgi aluminiowe, przednie reflektory projekcyjne i sterowany pilotem centralny zamek. Zysk dla klienta to 2 tys. zł. Ostatni z pakietów, czyli Play, mieści w sobie czujnik parkowania, radioodtwarzacz CD z MP3 oraz ESP. Jego cena wynosi 2,2 tys. zł, podczas gdy wartość bez promocji to 3,8 tys. zł.
Oszczędności w segmencie Premium
Atrakcyjne wyposażenie to również skuteczna zachęta dla klientów segmentu Premium. Volvo postawiło na promocję najdroższych wersji wyposażeniowych i oferuje je w cenach wersji niższych, np. topowy model XC90 w jednej z droższych odmian Summum można nabyć w cenie podstawowej wersji Kinetic. Klient zyskuje na tym 36,9 tys. zł w formie dodatkowego wyposażenia, które zawiera m.in. elektryczny fotel kierowcy, czujnik deszczu, ksenonowe reflektory, bluetooth, nawigację satelitarną, spryskiwacz reflektorów, 18-calowe felgi aluminiowe oraz wysokiej klasy skórzaną tapicerkę. Podobna promocja obejmuje najwyższą wersję R-Design.
- Promocja Volvo została niedawno wprowadzona, ale już cieszy się dużym zainteresowaniem - mówi Piotr Wejman, dyrektor handlowy w firmie Volvo Drywa. - Oprócz XC90, podobną promocją objęliśmy także model S80. W tym przypadku klient zyskuje na dodatkowym wyposażeniu 20 tysięcy złotych. Warto się również zainteresować samochodami ekspozycyjnymi i demonstracyjnymi, które także trafiły do oferty wyprzedażowej. W tym przypadku suma rabatów i korzyści wynikających z doposażenia może sięgnąć nawet 50 tysięcy złotych.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?