Usuwanie reklam to sprawa, która rozpala emocje mieszkańców szczególnie wrażliwych na estetykę. Ale trzeba pamiętać, że pozbycie się billboardów wymaga współpracy urzędników z właścicielami terenów prywatnych. Prezydent Paweł Adamowicz w styczniu 2013 roku wydał zarządzenie, regulujące zasady umieszczania reklam na budynkach, których właścicielem jest miasto. Jest szansa, że dzięki temu chaos reklamowy w Gdańsku zostanie trochę opanowany.
Czytaj też: Autor rzeźby przedstawiającej gwałt usłyszał zarzuty
W ostatnich dniach udało się usunąć reklamy umieszczone niezgodnie z wytycznymi miasta, przede wszystkim z okolic tzw. wysepki we Wrzeszczu (skrzyżowanie ulic Grunwaldzkiej i Słowackiego). Usunięcie reklamy przed Galerią Bałtycką trwało kilka dni i wymagało użycia wielkiego dźwigu. Celem władz Gdańska na 2013 rok jest uporządkowanie billboardów wzdłuż ulic Grunwaldzkiej i Okopowej, a także w Śródmieściu. Znikają też wielkoformatowe reklamy z ogrodzeń terenów miejskich - szkół, plaż itp. oraz te w okolicach ZOO, przy ulicy Spacerowej.
Szansą na dalsze porządkowanie miasta ma być planowana ustawa dotycząca ochrony krajobrazu. Dopóki nie zostanie ona wprowadzona w życie, władze Gdańska zamierzają mocno wykorzystywać dostępne w tej chwili sposoby służące poprawianiu estetyki miasta.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?