Uprawomocnił się kontrakt na budowę statków dla Polskiej Żeglugi Morskiej w chińskiej stoczni Xingang - poinformował Paweł Brzezicki, dyrektor PŻM.
Kontrakt obejmuje budowę czterech masowców z rozszerzeniem na dwa kolejne. PŻM prowadziła negocjacje ze stoczniami polskimi, japońskimi, koreańskimi i chińskimi. Brzezicki nie podał wysokości kontraktu.
- Wybrana została stocznia, która zaproponowała najkorzystniejsze warunki - podkreślił.
Wyjaśnił, że ze strony polskich stoczni PŻM otrzymała tylko jedną ofertę opiewającą na budowę statku o pojedynczym kadłubie za 21,5 mln USD, bez uwzględnienia kosztów wyposażenia statku. Ostatecznie ustalono, że dźwigi okrętowe na budowane statki dostarczy toruński Towimor, śruby okrętowe oraz linie wałów ABB Zamech z Elbląga, a maszyny sterowe i hydraulikę Hydroster z Gdańska. Brzezicki nie wykluczył jednak, że kolejne statki, a PŻM planuje budowę kolejnych 16 statków, powstaną w stoczniach polskich. W październiku ubiegłego roku armator zawiesił rozmowy ze stoczniami dalekowschodnimi, a przy Ministerstwie Gospodarki powołano specjalny zespół, który miał ocenić, czy możliwe jest wsparcie finansowe państwa przy budowie statków. Ostatecznie jednak kontrakt w końcu lutego br. PŻM podpisała z chińską stocznią.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?