W ramach inwestycji wybudowano 50 kilometrów nowych torów, 71 km sieci trakcyjnej i wyremontowano siedem peronów, m.in. w Sopocie oraz Gdynia Głównej, Orłowie i Chyloni. Ponadto przebudowano dwa mosty, 11 wiaduktów, 13 przepustów oraz jedną kładkę dla pieszych. Prace zostały zakończone 2,5 miesiąca wcześniej niż zakładały to plany.
- Podróżnych najbardziej ucieszy to, co najbardziej widoczne, czyli wyremontowane perony, których wysokość dostosowano do wysokości drzwi wejściowych pociągów. Jest to rozwiązanie przyjazne dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami dziecięcymi czy pasażerów z większym bagażem - podaje zespół prasowy gdyńskiego magistratu.
Przebudowa była częścią modernizacji magistrali Gdynia-Warszawa, dzięki której już w przyszłym roku podróż na tej trasie ma się skrócić do około 3 godzin.
To jednak jeszcze nie koniec prac. W najbliższych miesiącach prowadzony będzie montaż Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym, który ma pozwolić podwyższyć maksymalną prędkość pociągów do 200 km/h na wybranych odcinkach trasy.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?