Dwanaście Biur Obsługi Mieszkańców zamiast 30 dotychczasowych Rejonów Obsługi Mieszkańców. Utworzenie działu ekonomicznego, który zarządzać będzie finansami Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych.
Nowoczesna, komputerowa baza danych, która usprawni przepływ informacji. I nieuniknione - zwolnienia pracowników. Tak w telegraficznym skrócie wygląda pomysł Andrzeja Kuczyńskiego, dyrektora GZNK, na uzdrowienie sytuacji w połączonych Przedsiębiorstwach Gospodarki Mieszkaniowej. Projekt przedstawiony przez dyrektora GZNK zaakceptował już Szczepan Lewna, wiceprezydent ds. polityki komunalnej. Mieszkańcy zasobów komunalnych swoje sprawy załatwiać będą w tzw. Biurach Obsługi Mieszkańców. Będzie ich dwanaście. Wszystkie skomputeryzowane, połączone telefonicznie i faxem z centralą, czyli GZNK. Będą to jednostki przygotowane do kompleksowej obsługi najemców. To tu będzie można zgłaszać skargi, wnioski, przyjść po zaświadczenie. Każda wizyta zostanie zarejestrowana w komputerze. Ale, co najważniejsze, dyrekcja GZNK kontrolować będzie, czy pracownicy BOM w ogóle zajęli się sprawą.
- Dotychczas pisma i monity trafiały czasami w próżnię. Pora to zmienić - tłumaczy Andrzej Kuczyński.
BOM-y mają tylko jeden mankament. Nie we wszystkich będzie można opłacać rachunki. GZNK zakontraktował bowiem tylko siedem kas. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - oszczędności. W GZNK pracuje aktualnie 516 osób. Na razie nie wiadomo, ile z nich straci pracę. Spotkania Andrzeja Kuczyńskiego z przedstawicielami związków zawodowych odbędą się jeszcze w tym tygodniu.
- Dla przykładu podam tylko, że aktualnie zatrudniamy pięciu kierowników kadr. To scheda po czterech PGM i Zarządzie Nieruchomości Komunalnych - tłumaczy Andrzej Kuczyński. - Wiadomo, że takie stanowisko zajmować powinna jedna osoba. Wybierzemy tę najlepszą, a reszcie zaproponujemy inne stanowiska lub rozwiążemy umowy.
1 lutego ruszy też w GZNK zupełnie nowy dział - ekonomiczny. Dyrektorem zostanie w nim ponoć superfachowiec, ale jego nazwiska Kuczyński nie chciał nam zdradzić. To on policzy mienie i oszacuje wartość nieruchomości GZNK. Kontrolować będzie także terminowość płacenia rachunków. Jeśli ktoś zalega z płatnościami, upomnienie otrzyma już po dwóch tygodniach, a nie, jak teraz to czasami bywa, po kilku miesiącach.
Nowe, a jednak stare
Propozycje lokalizacji Biur Obsługi Mieszkańców
ROM nr 1, Na Zaspę 31
ROM nr 4, ul. Sienna 6
ROM nr 7, ul. Lecha 1
ROM nr 9, ul. Mściwoja II 44
ROM nr 1, ul. Zielona 8/9
ROM nr 7, Trakt św. Wojciecha 167 b
ROM nr 8, ul. Kartuska 175
ROM nr 10, ul. Słomiana 2
ROM nr 1, ul. Śniadeckich 12
ROM nr 4, ul. Batorego 12
ROM nr 7, ul. Mierosławskiego 9 a
ROM nr 8, ul. Modrzewskiego 2 a
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.224.0/images/video_restrictions/7.webp)
Materiał partnera zewnętrznego NBP
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?