Producenci i importerzy paliw sfinansują budowę autostrad. A to dzięki opłacie paliwowej w wysokości 95 zł, jaką mają odprowadzać od tony benzyny, oleju napędowego i gazu.
Wprowadzenie jej przewiduje rządowa nowelizacja ustawy o autostradach i drogach płatnych, którą wczoraj zajął się Sejm. Ustawa przewiduje powstanie Krajowego Funduszu Drogowego, który będzie gromadził środki finansowe na budowę, modernizację i utrzymanie autostrad, dróg ekspresowych i innych dróg krajowych. Wpływy z opłaty mają umożliwić wykorzystanie unijnych funduszy pomocowych. Według szacunków rządu, środki na budowę dróg krajowych i autostrad zwiększą się o ponad 1 mld zł rocznie.
Niestety, wiele wskazuje na to, że te dodatkowe pieniądze nie pomogą w szybkim rozpoczęciu budowy autostrady A - 1.
- Nasi partnerzy z Unii Europejskiej chcieliby abyśmy jak najszybciej zbudowali sobie i im tranzytowe drogi wschód - zachód. Akurat tak się składa, że one są budowane, więc mamy wspólne poglądy - powiedział kilka dni temu Marek Pol, minister infrastruktury.
- Chcemy, by w 2005 roku autostrada A-2 przebiegała od Nowego Tomyśla do Strykowa, autostrada A-4 - od Olszyny do Krakowa i by w tym czasie realizowane były odcinki od Nowego Tomyśla do granicy niemieckiej oraz odnoga A-4 do Zgorzelca - dodał wczoraj w Sejmie. O A - 1 ani słowa?
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
Grosicki kończy karierę, Polacy przed Francją czyli STUDIO EURO odc.5
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?