Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

ZKM Gdańsk: Kultura i profesjonalizm ledwo na trójkę

redakcja
redakcja
Tak wynika z anonimowej ankiety jaką od 24 stycznia do 29 lutego ...
Tak wynika z anonimowej ankiety jaką od 24 stycznia do 29 lutego ... archiwum
Tak wynika z anonimowej ankiety jaką od 24 stycznia do 29 lutego przeprowadził wśród pasażerów Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

W trakcie badania, anonimową ankietę zamieszczoną na stronie www ZKM-u wypełniło prawie 1600 osób. Jej wypełnienie polegało na przyznaniu ocen w trzech kwestiach: kultury osobistej kierowców i motorniczych, profesjonalizmu obsługi oraz kultury podczas obsługi w gdańskich autobusach i tramwajach.

Jak mieszkańcy oceniają kierowców i motorniczych?

Wyniki ankiety przedstawiają się raczej słabo. Z zebranych opinii wynika, że na 99 dni przed Euro 2012 kierowcy i motorniczy, którzy podczas imprezy będą mieli dużo więcej pracy ze względu na dodatkowe dziesiątki tysięcy pasażerów komunikacji miejskiej, bywają nie tylko niekulturalni, ale również nieprofesjonalni.

Z ankiety wynika, że oceny dobre i bardzo dobre za kulturę osobistą prowadzących pojazdy wystawiło 47 proc. ankietowanych. 31 proc. postawiło im trójkę, a kolejne 22 proc. jeszcze niższe oceny. Dlatego średnia ocena dla kierowców i motorniczych to jedynie 3,3. Co martwi jeszcze bardziej jest to najwyższa średnia ocena dla kierowców jaką otrzymali w tym badaniu. W pozostałych kwestiach wypadli jeszcze gorzej.

30 proc. pasażerów źle ocenia profesjonalizm ZKM

Zarówno w kwestii kultury obsługi jak i profesjonalizmu obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach średnia ocena wyniosła 3,13. Dobrze obie te rzeczy ocenia niecałe 40 proc. badanych, a trójkę przyznało nieco ponad 30 proc. badanych. Oznacza to, że aż 30 proc. ankietowanych ocenia kulturę i profesjonalizm kierowców podczas obsługi pasażerów najwyżej na dwójkę. W sytuacji, gdy największa sportowa impreza w historii Gdańska jest już tuż za rogiem jest to wynik słaby.

- Mamy nadzieję, że analiza ocen pasażerów pomoże nam w podnoszeniu jakości usług, a kierowców i motorniczych zmobilizuje do jeszcze lepszej pracy. Ogromną wagę przywiązujemy do standardów obsługi i kultury prowadzących pojazdy. Wyniki ankiety pokazują, że pasażerowie dostrzegają nasze starania, a to nas cieszy i motywuje. Naszym celem jest oczywiście wynik bardzo dobry, dlatego nie spoczniemy na laurach - mówi Jerzy Zgliczyński, Prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Anonimowa ankieta dotycząca kultury osobistej kierowców i motorniczych oraz profesjonalizmu i kultury obsługi w gdańskich autobusach i tramwajach została zamieszczona na stronie internetowej Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku po raz pierwszy. Ma być to projekt cykliczny, który powtórzony zostanie w drugiej połowie tego roku.

Czytaj też:

Polecamy w MMTrojmiasto.pl


Imprezowe Trójmiasto


Koty czytelników MM

Neony w Trójmieście

HMS Bulwark w Gdyni


Open'er 2012 - serwis


Kępa Redłowska zimą

Załóż konto w MM

dodawaj informacje

dodaj zdjęcia

publikuj ciekawostki

dodaj wydarzenie

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto