O swojej rezygnacji dr Beata Czechowska-Derkacz poinformowała w środę 30.12.2020. Niedawno wybrany rektor, prof. Piotr Stepnowski, przyjął jej rezygnację oraz powierzył jej nowe zadania w zakresie PR ds. promocji badań naukowych. Nadal będzie też uczyć studentów na Wydziale Nauk Społecznych.
- Każde zawodowe wyzwanie, musi się kiedyś skończyć i przychodzi czas na zmianę - mówi Beata Czechowska-Derkacz. - Dla mnie jest to właśnie ten czas. Funkcja rzecznika prasowego została mi powierzona 17 lat temu. Cieszyłam się, że wracam jako absolwentka na moją Alma Mater, ale nie ukrywam, cieszyłam się również z tego, że po latach dziennikarskiego biegu, będę miała spokojniejszą pracę… Szybko zweryfikowałam swoje wyobrażenia. Nie żałuję jednak ani jednego dnia w tej roli. To trudna funkcja, ale jednocześnie wspaniałe zawodowe wyzwanie, przynoszące ogromną satysfakcję, i tego uczę również moich studentów - dodaje.
Jej obowiązki od stycznia przejmie Magdalena Nieczuja-Goniszewska - pełnomocnik rektora UG ds. komunikacji akademickiej.
- Pozwalam sobie także przy tej okazji, która nie zdarza się często, serdecznie podziękować mojemu dotychczasowemu zespołowi – pani Monice Rogo i Elżbiecie Michalak-Witkowskiej, które zawsze były dla mnie nieocenionym wsparciem, a także moim zawodowym mistrzyniom i mistrzom – redaktor Alinie Kietrys, prof. Małgorzacie Łosiewicz, prof. Markowi Adamcowi, prof. Wiktorowi Peplińskiemu oraz świętej pamięci prof. Janowi Ciechowiczowi, którym tak wiele zawdzięczam - dodaje Beata Czechowska-Derkacz.
Niedawno na Uniwersytecie Gdańskim powstało Centrum Komunikacji i Promocji UG. Jeszcze przed świętami rektor prof. Piotr Stepnowski powołał prof. Anetę Oniszczuk–Jastrząbek na stanowisko dyrektora jednostki.
Zadania Centrum Komunikacji i Promocji będą koncentrowały się wokół trzech głównych obszarów.
- Pierwszym z nich są działania zespołu prasowego związane z współpracą z mediami i budową wizerunku Uczelni oraz monitoringiem mediów.
- Drugim obszarem jest komunikacja przy wykorzystaniu mediów elektronicznych. Zadaniami tego zespołu będzie m. in. koordynacja informacji ukazujących się w kanałach informacyjnych Uczelni oraz opracowanie strategii zwiększenia widoczności UG w Internecie.
- Trzecim obszarem jest promocja, w tym promocja badań naukowych i wsparcie wydziałów w tych działaniach.
Powołany zespół będzie realizował i wspierał działania promocyjne i informacyjne podejmowane indywidualnie przez jednostki organizacyjne UG oraz sprawdzał ich zgodność z identyfikacją wizualną oraz docelowym wizerunkiem Uczelni w kraju i za granicą.
Pierwszym zadaniem nowo powołanego Centrum Komunikacji i Promocji będzie, już w styczniu, rozpoczęcie prac nad budową nowej strategii komunikacji Uniwersytetu Gdańskiego.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?