Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wybór zwycięzcy przetargu na budowę tunelu pod Martwą Wisłą ponownie unieważniony

Aneta Niezgoda
Aneta Niezgoda
Patryk Siedliński
Nie wiadomo kiedy rozpoczną się prace przy budowie tunelu pod Martwą Wisłą. Wybór zwycięzcy przetargu został unieważniony.

Aktualizacja:1 wrześniaKrajowa Izba Odwoławcza nakazała unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez konsorcjum z liderem OBRASCON HUARTE LAIN SA i wezwanie zwycięskiego konsorcjum do złożenia wyjaśnień dotyczącej możliwej niezgodności ich treści oferty z warunkami przetargu . Po złożeniu wyjaśnień GIK ma po raz kolejny ocenić wszystkie oferty i wybrać najkorzystniejszą. W praktyce oznacza to wezwanie konsorcjum z liderem OBRASCON HUARTE LAIN do przedstawienia  wyjaśnień co do zgodności ich oferty z wymagana w przetargu specyfikacją.

- Zgodnie z wyrokiem KIO spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne wezwie konsorcjum OBRASCON HUARTE LAIN do złożenia stosownych wyjaśnień niezwłocznie po otrzymaniu uzasadnienia wyroku - tłumaczy Magdalena Skorupka - Kaczmarek, rzeczniczka GIK. - Jednocześnie spółka GIK informuje, że 13 września odbędzie się rozprawa w Sądzie Okręgowym w Gdańsku, gdzie GIK zaskarżyły pierwszy wyrok KIO, także nakazujący ponowne zbadanie ofert.  Sąd Okręgowy w Gdańsku jest ostateczna instancją w tej sprawie.

Aktualizacja: 20 sierpnia

Gdańska inwestycja znalazła się na tzw. liście indykatywnej Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, na której umieszczane są projekty, które uzyskają dofinansowanie z rządowego programu Infrastruktura i Środowisko. Kwota dofinansowania zwiększyła się z 800 na 900 mln złotych, ale miastu brakuje jeszcze 100 mln.

- Cieszymy się i dziękujemy wszystkim, którzy nam w tym pomogli - mówi Gazecie Wyborczej Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska. - Liczę na to, że w grudniu dofinansowanie zostanie zwiększone o kolejne 100 mln, co w zasadzie rozwiąże problemy miasta związane ze sfinansowaniem tej inwestycji.

Na tym nie kończą się trudności. Tunel pod Martwą Wisłą jest najdroższym elementem Trasy Słowackiego. Przetarg na ten odcinek wygrała Hydrobudowa, która zażądała 885 mln złotych. Choć spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne wyceniła koszt inwestycji na ponad miliard złotych, miasto dawało 510 mln. Oferta Hydrobudowy była zdecydowanie najniższa, pozostałe firmy chciały ponad miliard. Drugie w przetargu konsorcjum FCC Construction S.A., Alpine Bau GmbH, Alpine BeMo Tunnelling GmbH zaskarżyło wynik przetargu, uważając, że proponowana cena jest rażąco niska.

Krajowa Izba Odwoławcza unieważniła pierwsze rozstrzygnięcie. Po kilku tygodniach GIK ponownie wybrał ofertę Hydrobudowy. Równocześnie GIK zaskarżył orzeczenie KIO do Sądu Okręgowego w Gdańsku. Trwa oczekiwanie na wyznaczenie terminu rozprawy.

Czytaj więcej:


Genialne grafiki i zdjęcia fotografa z Gdańska


"Nie boję się przyznać, że mam homofobię"


Stylowe Trójmiasto: Moda, design, zdjęcia, wideo


Zdobądź akredytację, wygraj 500 złotych

Napisz tekst, opublikuj zdjęcia i wygraj nawet 500 zł!

Każdy, kto opublikuje artykuł lub fotoreportaż w MMTrojmiasto.pl automatycznie weźmie udział w konkursie "Tym żyje miasto", w którym co miesiąc do wygrania jest 500 zł.
dodaj artykułdodaj wpis do blogadodaj fotoreportażdodaj wydarzenie
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto