- "Maersk Taikung" wypłynął z Szanghaju z ładunkiem kontenerów 1 grudnia - mówi Marta Małowska z Działu Sprzedaży i Marketingu DCT Gdańsk SA. - Obsługuje on dalekowschodni serwis kontenerowy Maersk Line AE10 (Azja - Europa). Do serwisu tego, obejmującego przewozy ładunków między portami dalekowschodnimi a europejskimi, włączono Gdańsk. Oceaniczne kontenerowce, mające pojemność ponad 8 tys. TEU, będą zawijać do DCT Gdańsk SA raz w tygodniu.
Serwis AE 10 jest stałą linią żeglugową, prowadzącą z chińskich portów Ningbo, Szanghaj, i Yantian poprzez Hongkong do portów zachodnioeuropejskich i Gdańska. W drodze z Europy do Chin kontenerowce serwisu zawijają do portów japońskich.
Gdański terminal DCT stanie się więc tzw. hubem, portem docelowym wielkich statków, zmierzających bezpośrednio z Dalekiego Wschodu do Europy. Jest on jedynym polskim portowym rejonem przeładunkowym, mogącym przyjmować kontenerowce oceaniczne. Dotychczas w terminalach kontenerowych w Gdańsku i w Gdyni obsługiwane były tylko statki dowozowe o pojemnościach od 300 do 1500 TEU, które przywożą na Bałtyk kontenery z hubów w Hamburgu, Rotterdamie czy w Hawrze.
"Maersk Taikung" należy do największych kontenerowców nowej generacji na świecie. Ma długość 332 m, szerokość - 43 m i zanurzenie - do 14,5 m. Maksymalna pojemność statku wynosi 8,4 tys. TEU. Został zbudowany w 2007 r. przez stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Ltd. w Korei Południowej. Pływa pod banderą Singapuru.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?