- Jeżeli deklaracja ze strony pana dyrektora i szefa kontraktu będzie aktualna, no to faktycznie możemy uzyskać przejezdność Trasy W-Z do końca tego roku - przyznał Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne. - Natomiast mała architektura i roboty wykończeniowe zostałby wykonane jeszcze wiosną 2012 roku.
O przyspieszeniu zakończenia inwestycji informowaliśmy już w ubiegłym tygodniu. Do końca roku ma zostać udostępniona dla aut także Nowa Łódzka.
Co zostało już wykonane?
Do końca kwietnia powstało już rondo Szczęśliwa wraz z wlotami do Auchan oraz na ul. Szczęśliwą w warstwie ścieralnej. Ruch na tym odcinku został ponownie otwarty w połowie kwietnia. Blisko ukończenia jest już także Kartuska Północna. Wykonano także rondo Nowa Myśliwska, trwają jednak prace przy wykończeniu wylotów z ronda. Wykonano całą prawą jezdnię Trasy W-Z za obwodnicą wraz ze skrzyżowaniem z Kalinową i Otomińską w warstwie podbudowy z kruszywa. Obecnie, na tym odcinku Skanska układa warstwę bitumiczną.
- Za około miesiąc chcemy przełożyć ruch na drugą stronę i rozpocząć drugą jezdnię w śladzie obecnej Kartuskiej - tłumaczy Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy Trasy W-Z.
Od lipca nowa organizacja ruchu
Do 30 czerwca ruch na Kartuskiej dalej odbywać się będzie po betonowych płytach. Zmiany nastąpią od 1 lipca, gdy ruch zostanie poprowadzony po przebudowanym odcinku Kartuskiej, ul. Nowej Myśliwskiej, Kartuskiej Północnej, rondzie Nowa Myśliwska i Szczęśliwa oraz istniejącym odcinku ul. Szczęśliwej.
Jednak nie wykluczone, że w od lipca do końca września, na trasie zostaną wprowadzone krótkie objazdy tymczasowe, na odcinku ul. Kartuskiej, od stacji paliw do skrzyżowania z ul. Szczęśliwą. Być może zostanie wprowadzony ruch wahadłowy.
Od 1 października będzie można przejechać autem po całej istniejącej Kartuskiej. Na zachodniej części Trasy W-Z będą udostępnione dla ruchu obie jezdnie wraz ze skrzyżowaniem z ul. Otomińską i Kalinową. Samochody będą się poruszały także Kartuską Północną. Termin podłączenia wykonanych odcinków z Węzłem Karczemki będzie jednak uzależniony od zaawansowania robót na węźle. Węzeł Karczemki wykonuje już inny wykonawca, a inwestycję kontroluje GDDiK.
Trasa W-Z ma połączyć centrum Gdańska z Obwodnicą Trójmiasta. Obecnie trwają prace na ostatnim etapie inwestycji - od Otomińskiej do Kartuskiej. Koszt tego odcinka to 89 mln złotych. Budowa Trasy W-Z jest realizowana sukcesywnie od 1980 r. Pierwszy odcinek: od ul. 3 Maja do Sikorskiego został otwarty w 1988 r., drugi, do ul. Łostowickiej - w 1998 r. Na kolejny, czekaliśmy do końca 2007 roku. Połączył on ul. Jabłoniową z ul. Kartuską.
Czytaj też:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?