reklama

Ćwiczenia, dzięki którym schudniesz!

abcZdrowie.plZaktualizowano 
abcZdrowie
Ćwiczenia stanowią doskonałe uzupełnienie zdrowej diety odchudzającej. O czym powinniśmy pamiętać, rozpoczynając treningi?

Lato zbliża się wielkimi krokami, a z nim upalne i słoneczne dni. Wysoka temperatura sprawia, że chętniej niż zwykle odsłaniamy ciało. Niestety, nie zawsze jest to ciało, jakiego byśmy sobie życzyli. Nadmiar tkanki tłuszczowej nadaje sylwetce ciężki i mało atrakcyjny wygląd, dlatego przed rozpoczęciem sezonu wakacyjnego warto zadbać o wyszczuplenie i ujędrnienie ciała. Aby osiągnąć ten cel, możemy aplikować na skórębalsamy antycellulitowei napinające skórę, ale nie miejmy złudzeń – kosmetyki nie przyniosą tak spektakularnych efektów jak ćwiczenia.

Od czego zacząć ćwiczenia odchudzające?

Jeśli przytyłaś i od dawna nie jesteś aktywna fizycznie, nie spodziewaj się, że już pierwszego dnia treningów uda ci się przebiec kilka kilometrów bez zadyszki. Zanim zdecydujesz się na bardziej ambitny repertuar ćwiczeniowy, przygotuj swoje mięśnie na wysiłek małymi krokami. Zacznij od spacerów. Włóż na stopy wygodne buty i na początek przechadzaj się przez 5-10 minut dziennie. Jeżeli przez długi czas unikałaś jakichkolwiek ćwiczeń, może się okazać, że dłuższy marsz jest dla twojego ciała pewnym wyzwaniem. Nawet jeśli irytuje cię ten fakt i chciałabyś przejść od razu do bardziej intensywnych ćwiczeń, zachowaj cierpliwość. Poczekaj, aż twoje ciało wzmocni się i będzie gotowe na większy wysiłek. Stopniowo spędzaj na spacerach coraz więcej czasu. Zwiększaj również tempo chodzenia – może ci się wydawać, że maszerując, nie spalasz dużo kalorii. Nic bardziej mylnego! Chodząc szybko przez godzinę, możesz stracić nawet 500 kalorii!

Bieganie na odchudzanie

Intensywny trening pozwala na spalenie większej ilości kalorii, nic więc dziwnego, że wiele odchudzających się osób regularnie biega. Początki przygody z bieganiem są zwykle trudnym doświadczeniem, zwłaszcza dla osób o słabej kondycji fizycznej. Skutecznym sposobem na wdrożenie się do regularnych przebieżek jest trening interwałowy. Polega on na przeplataniu biegów marszem – biegi są krótkie (1-2 minuty), a długość marszów wynosi 2-10 minut i zależy od możliwości ćwiczącego i długości całego treningu.

Trening siłowy sposobem na szczupłą sylwetkę?

Ćwiczenia siłowe nie kojarzą się nam z procesem odchudzania, ale w trakcie starań o powrót do prawidłowej wagi warto poświęcić im trochę uwagi. Dlaczego? Trening siłowy polega na zaangażowaniu w wysiłek wielu grup mięśni, a zwiększenie ich objętości leży w interesie każdego z nas, ponieważ przyczynia się do wzrostu tempa przemiany materii. Pamiętajmy jednak, że ćwiczenia siłowe, takie jak przysiady z obciążeniem, przynoszą pożądane efekty tylko wtedy, gdy naprawdę przykładamy się do ich wykonania. Postawa ćwiczącego musi być odpowiednia, by wzmacnianie i budowanie tkanki mięśniowej przebiegało prawidłowo.

Dobrą wiadomością dla osób odchudzających się jest fakt, iż każda forma aktywności ruchowej może doprowadzić do osiągnięcia sukcesu w postaci redukcji masy ciała. Jeśli chcesz schudnąć, ale nie lubisz biegać ani ćwiczyć na siłowni, zdecyduj się na taką formę aktywności fizycznej, która będzie sprawiać ci przyjemność. Jeżdżąc na rowerze lub spacerując, nie stracisz nadwagi tak szybko jak miłośnik biegania, ale pożądany efekt na pewno pojawi się, jeżeli treningi uzupełniać będzie odpowiednia dieta. Dodatkową korzyścią z wyboru lubianych przez siebie dyscyplin sportowych jest fakt, iż wykonując preferowane przez siebie ćwiczenia, jesteśmy mniej skłonni do zarzucenia treningów z powodu znudzenia, przemęczenia lub zniechęcenia. Ponadto chętniej poświęcamy swój czas ćwiczeniom, nawet przy niesprzyjającej pogodzie.

Wsparcie redakcyjne od:

Profesor Jacek Jassem: Czy to prawda, że chemioterapia szkodzi?

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3