ECS wraz z wystawą, którą otworzono 30 sierpnia cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Frekwencja od otwarcia wyniosła 80 tys. osób i jak podkreślają pracownicy ECS to wynik, który pozytywnie ich zaskoczył. M.in. w związku z tym, po bezpłatnym wrześniu, za darmo będzie można zwiedzać wystawę także w październiku.
Europejskie Centrum Solidarności otwarte [ZDJĘCIA, WIDEO]
- Jest kilka powodów, dla których zdecydowaliśmy się na przedłużenie okresu bezpłatnego zwiedzania wystawy – mówi Basil Kerski, dyrektor ECS. - Po pierwsze, aby dać szansę szczególnie mieszkańcom Gdańska i naszego regionu na jej zobaczenie, a po drugie, jest to dla nas cały czas okres testów np. związanych z poruszaniem się po wystawie, ponieważ to zwiedzający mają naturalny instynkt, np. gdzie spędzają więcej czasu i warto postawić tam ławkę, ale także październik to czas na testy urządzeń multimedialnych. Wnioski i opinie zbierane od odwiedzających pomogą jeszcze bardziej przystosować wystawę do ich oczekiwań – wyjaśnia Kerski.
Wszystko na temat
ECS odwiedzają bardzo różne osoby i grupy. Są to zarówno turyści zagraniczni, indywidualni oraz grupy zorganizowane.
- Najbardziej cieszą nas rodziny, kiedy to dwa, trzy pokolenia zatrzymują się np. przy postulatach sierpniowych i wspólnie rozmawiają o ich treści lub razem wspominają trudne czasy stanu wojennego. We wrześniu mieliśmy też sporo oficjalnych wizyt: ministrów, ambasadorów, marszałka Sejmu i przewodniczącego niemieckiego Bundestagu czy wreszcie liderów ukraińskiego Euromajdanu. Odrębną grupę stanowią uczniowie uczestniczący w naszych programach edukacyjnych i warsztatach, było ich około 2 tysięcy.- informuje Aleksandra Dulkiewicz z ECS.
All About Freedom Festival w Europejskim Centrum Solidarności
Na ósmą edycję All About Freedom Festival, obywającego się po raz pierwszy w ECS już od 15 października będzie funkcjonowała tam kawiarnia. Stopniowo zostanie otwarta znajdująca się na parterze restauracja oraz bar na pierwszym piętrze. W sezonie letnim kawiarnia otworzy się na dachu instytucji. Operatorem gastronomii wyłonionym w konkursie jest Amberside.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?