Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdańsk-Południe doczeka się tramwajów w 2011 roku

Redakcja
Rozbudowa linii tramwajowej w Gdańsku to jedno z głównych założeń miasta. Po sukcesie komunikacyjnym linii na Chełm, przyszła pora na jej kontynuację. Do końca 2011 roku tory poprowadzą aż do ul. Świętokrzyskiej.

Dwa miesiące temu obchodziliśmy rocznicę otwarcia linii tramwajowej na Chełm. Dzięki niej także Śródmieście zostało znacznie odciążone. Zmniejszenie tłoku na gdańskich ulicach w godzinach szczytu to podstawowe założenie Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej III. Kolejnym krokiem jest poprowadzenie linii przez Nową Łódzką.

- Do lipca tego roku zostanie przygotowany konkretny projekt - mówi Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miasta. - Budowa potrwa w 2010 i 2011 roku.

W 2001 z nową linią

Zgodnie z założeniami, do końca 2011 podróżni będą mogli dojechać tramwajem z Centrum aż do ul. Świętokrzyskiej. Ta część Gdańska, stale rozwijająca i rozbudowująca się, zyska dużo lepsze połączenie z resztą miasta. A zgodnie z materiałami przedstawionymi przez miasto, Gdańsk-Południe zajmuje aż 11,5% powierzchni całego miasta.

Aktualnie tramwaj numer jeden kończy swoja trasę na pętli "Chełm". Za ponad dwa lata linia kontynuować będzie swoją trasę ul. Witosa, później skręci w Warszawską i wreszcie w nieistniejącą jeszcze ul. Nową Łódzką. Prace nad nową trasą tramwaju będą toczone wraz z budową nowej ulicy, która będzie biegła równolegle do ul. Łódzkiej.

Mieszkańcy też mają wpływ

Dokładny bieg linii tramwajowej i kształt zajezdni, nie są jeszcze znane. Zanim ruszą prace projektowe, miasto chce poznać opinie mieszkańców. Urząd Miasta przedstawił trzy różne projekty przebiegu tramwaju. Wszyscy chętni mogą pod adresem mailowym [email protected]wyrażać swoje opinie na ten temat.

- Chcemy aby mieszkańcy mogli mieć wpływ na nowy projekt - kontynuuje Piotrowski. - Różnice polegają na tym, iż tramwaj może jechać pomiędzy ulicami lub obok nich. Mieszkańcy najlepiej wiedza, jak będzie wygodniej - dodaje.


Trzy warianty nowej linii (kliknij aby powiększyć)


Koszt całego przedsięwzięcia to 150 mln zł. Część pochodzi funduszy miejskich, reszta od Unii Europejskiej. Tramwaj przez ul. Nową Łódzką to nie koniec pomysłów na rozwinięcie komunikacji w Gdańsku. W kolejnych latach tory mają być poprowadzone przez ul. Nową Łostowicką, ul. Nowolipie na Morenę, a w dalszej kolejności planowana jest linia na Orunię Górną.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto