To pomysł Działu Oświetlenia Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Potrzebowaliśmy takiego narzędzia, opowiada jego szef Marek Szymusik. - To rodzaj swoistego patrolu obywatelskiego, który – jak się okazało – już w pierwszych dniach akcji – przyniósł świetne efekty.
Dziennie ZDiZ dostaje kilka zgłoszeń o problemach w mieście. Twierdzi, że teraz może zacząć reagować szybciej.
Zobacz: Gdańsk usunie prawie wszystkie reklamy z centrum
- Wcześniej zdarzało się, że dochodziło do awarii sygnalizacji świetlnej, widzieliśmy ją w systemie komputerowym, ale ponieważ nie było nas na miejscu, a służby interwencyjne były w drodze, nie byliśmy w stanie realnie ocenić sytuacji – opowiada Szymusik. - Teraz to się zmieniło. Dzięki odzewowi mieszkańców Gdańska na nasze komunikaty, mamy internetowy opis sytuacji i tego, co dzieje się z naszymi urządzeniami – dodaje.
Wszystkie urządzenia elektryczne włączone są do systemu komputerowego, który wyłapuje różnego rodzaju awarie.
Na naklejkach znajduje się prośba do przechodniów o zgłaszanie zauważonych awarii do Dyżurnego Inżyniera Miasta (DIM - tel. 58 52 44 500). Od momentu pojawienia się ich w mieście, służby DIM notują dziennie kilka zgłoszeń.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?