Pierwszy pociąg po nowym, łukowym moście, przejechał 21 stycznia. Całość ma być oddana do użytku pod koniec lata 2016 roku.
Wraz z udostępnieniem dla pociągów nowego mostu (znajdującego się tuż obok starego), kolej zaczęła rozbierać dotychczas używana przeprawę, istniejącą tam od około stu lat.
Ewa Symonowicz-Ginter z Zespołu Prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskie Linie Kolejowe SA powiedziała nam, że zakończono już usuwanie konstrukcji stalowej i trwają prace przygotowawcze do demontażu filarów, stojących w Martwej Wiśle.
Ten etap prac będzie można realizować dopiero w czerwcu. Chodzi bowiem o to, że wiosna to okres ochronny dla przyrody, zwłaszcza dla ryb i ptaków wychowujących młode. Po zakończeniu okresu lęgowego, zacznie się wyburzanie żelbetowych filarów, teraz utrudniających żeglugę.
Nowy most nie jest podparty filarami stojącymi w rzecze, co znacząco ułatwia komunikację jednostek pływających. Jest on też prawie 3 metry wyżej nad wodą niż stara kolejowa przeprawa. Dzięki temu Martwą Wisła mogą pływać wyższe statki.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?