Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most nad Martwą Wisłą. Rozbiórka 100-letniej konstrukcji [ZDJĘCIA]

Kazimierz Netka
Dobiegł końca demontaż stalowych elementów mostu kolejowego przez Martwą Wisłę w Gdańsku Przeróbce. To był jeden z etapów poprawy połączenia gdańskiego portu z lądem. Obok już jest nowy most i kursują po nim towarowe pociągi.

Pierwszy pociąg po nowym, łukowym moście, przejechał 21 stycznia. Całość ma być oddana do użytku pod koniec lata 2016 roku.

Wraz z udostępnieniem dla pociągów nowego mostu (znajdującego się tuż obok starego), kolej zaczęła rozbierać dotychczas używana przeprawę, istniejącą tam od około stu lat.

Ewa Symonowicz-Ginter z Zespołu Prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskie Linie Kolejowe SA powiedziała nam, że zakończono już usuwanie konstrukcji stalowej i trwają prace przygotowawcze do demontażu filarów, stojących w Martwej Wiśle.

Ten etap prac będzie można realizować dopiero w czerwcu. Chodzi bowiem o to, że wiosna to okres ochronny dla przyrody, zwłaszcza dla ryb i ptaków wychowujących młode. Po zakończeniu okresu lęgowego, zacznie się wyburzanie żelbetowych filarów, teraz utrudniających żeglugę.

Nowy most nie jest podparty filarami stojącymi w rzecze, co znacząco ułatwia komunikację jednostek pływających. Jest on też prawie 3 metry wyżej nad wodą niż stara kolejowa przeprawa. Dzięki temu Martwą Wisła mogą pływać wyższe statki.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto