Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Niższe rachunki za prąd w Gdańsku? Uważaj!

Redakcja
We Wrzeszczu pojawili się pracownicy firm energetycznych, ...
We Wrzeszczu pojawili się pracownicy firm energetycznych, ... MMtrojmiasto.pl
We Wrzeszczu pojawili się pracownicy firm energetycznych, zachęcający ludzi do podpisania umów na dostawę "tańszej" energii. Delikatnie mówiąc, działają w sposób nieetyczny.

Metoda działania jest prosta - akwizytorzy pojawiają się zazwyczaj w domach starszych osób. Od razu sprawdzają stan licznika i proszą o ostatnią fakturę za prąd. W mgnieniu oka kompletują nową umowę twierdząc, że "od teraz prąd będzie tańszy". Mówią, że są pracownikami zakładu energetycznego. Starsi ludzie, nieświadomi problemu, często podpisują umowy z firmą. Nie wiedzą, że jeśli nie zrezygnują z usług Energi, będą płacili dwa razy.

"Naciągacze" we Wrzeszczu

- Ostatnio pojawili się we Wrzeszczu w mieszkaniach przy ulicy Partyzantów. Sama umowa na pierwszy rzut oka wydaje się dość korzystna, co nie zmienia faktu, że metody jakimi zachęcają starsze osoby są niewłaściwe - mówi Pani Małgorzata, której mama miała do czynienia z akwizytorami.

Domokrążcy zachęcają do podpisania umowy na okres 5 lat. Co ciekawe, jak informuje na swoim blogu jedna z osób, która miała do czynienia z akwizytorami,  jeśli firma wyśle SMS-a z przypomnieniem o konieczności zapłacenia rachunku, klient płaci 3 zł, jeśli zadzwoni 10 zł, jeśli wyśle monit 15. Za ponaglenie zapłacimy już 30 zł. Kruczków w umowie jest więcej, dlatego warto ją uważnie przeczytać. Niektórzy "klienci" poczuli się warunkami umowy poszkodowani i zwrócili się na policje.

- Mieliśmy zgłoszenia o ludziach, którzy podawali się za pracowników Energi na Wrzeszczu - powiedziała Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Co na to Energa??

- Wszelkie oferty, propozycje zmian czy informacje o czynnościach, które powinien podjąć klient wysyłane są przez Energę na piśmie lub umieszczane na oficjalnej stronie internetowej www.energa.pl - mówi Jakub Dusza z Centrum Marketingu i Komunikacji Energi. - Pracownicy naszej firmy nie odwiedzają swoich klientów w domach w celu podpisania nowej umowy - dodaje.

Warto pamiętać, że każdy klient podpisujący umowę na odległość, ma 10 dni na wycofanie się z niej.

Czytaj też:

od 7 lat
Wideo

echodnia Policyjne testy - jak przebiegają

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto