Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Od miesiąca nie mają ogrzewania i ciepłej wody. Mieszkańcy budynku w Gdańsku mają spory problem, miejska spółka odpowiada

OPRAC.: MM
Od miesiąca nie mają ogrzewania i ciepłej wody
Od miesiąca nie mają ogrzewania i ciepłej wody 123rf
Szesnaście rodzin zamieszkujących nieruchomość w centrum Gdańska od około miesiąca, po awarii pieca gazowego, nie ma ciepłej wody ani ogrzewania. Pomimo wcześniejszych apeli mieszkańców problemu nie udało się wciąż rozwiązać. Właściciel budynku – miejska spółka Gdańskie Nieruchomości - zapewnia, że dokłada wszelkich starań, aby usunąć awarię.

Mieszkańcy nieruchomości przy ul. Przetocznej w centrum Gdańska po awarii pieca gazowego od około miesiąca nie mają ciepłej wody i ogrzewania. O sprawie PAP informowała 26 października. Mieszkająca tam od końca lat 80. pani Krystyna powiedziała w sobotę, że w dalszym ciągu problem nie został rozwiązany.

Nie mają ogrzewania i ciepłej wody. Powodem awaria pieca

- Jak nie nagrzewam napromiennikiem gazowym, to w mieszkaniu mam 14 stopni Celsjusza. Dobrze, że na zewnątrz nie jest tak zimno, ale zapowiadają przecież ochłodzenie. Najgorszy jest brak ciepłej wody, bo co to jest za mycie w misce. Gorzej ma na przykład jedna z mieszkanek, która ma małe dzieci – podkreśliła pani Krystyna.

Problemem mieszkańców nieruchomości przy ul. Przetocznej zajął się miejski radny Przemysław Majewski. Jak zaznaczył, sprawy nie odpuści, dopóki nie zostanie przywrócone ogrzewanie, a budynek nie zostanie wyremontowany.

- Mieszkańcy są już miesiąc bez ogrzewania i ciepłej wody, dogrzewają się grzejnikami elektrycznymi. Ogólnie cały budynek jest w stanie katastrofalnym. Poza mieszkaniami, które są zadbane przez mieszkańców, to korytarz i części wspólne są w stanie dramatycznym. Dziwi mnie, że miasto nie zaproponowało nawet jakichś lokali tymczasowych dla tych osób, bo tam naprawdę jest niewesoło – powiedział.

Gdańskie Nieruchomości: Wykonawca ma maksymalnie 20 dni na realizację umowy

Przedstawicielka Gdańskich Nieruchomości Joanna Rolska przekazała PAP w piątek, że zgłoszenie dotyczące niesprawnego kotła gazowego jest w trakcie realizacji.

- Równolegle z dniem wpłynięcia zgłoszenia (27 września br. – red.), zwróciliśmy się z prośbą o usunięcie awarii do firmy, która serwisuje na zlecenie zakładu kotłownie gazowe. Wykonawca uruchomił piec gazowy awaryjnie i przywrócił w budynku ciepłą wodę. 6 października bieżącego roku ponownie otrzymaliśmy zgłoszenie o braku ciepłej wody w budynku i ponownie zwróciliśmy się do wykonawcy o serwis. Po wizycie w kotłowni serwisant poinformował pierwotnie o konieczności wymiany, a następnie, po ustaleniach z inspektorem branży sanitarnej, o konieczności naprawy urządzenia – poinformowała.

Jak dodała, na czas usterki mieszkańcom dostarczono grzejniki elektryczne, natomiast pięciu z nich odmówiło przyjęcia urządzeń.

- W ubiegłym tygodniu podpisaliśmy umowę na naprawę kotłowni gazowej wraz ze stacją demineralizacji wody, co spowoduje przywrócenie ciepłej wody oraz ogrzewania w budynku. Wykonawca zamówił w zeszłym tygodniu części potrzebne do naprawy. Na realizację umowy ma maksymalnie 20 dni od daty jej podpisania – podała w informacji Joanna Rolska.

Podkreśliła, że w najbliższym czasie wykonany zostanie przegląd roczny budynku. - Dopiero wtedy będziemy mogli określić kolejne plany remontowe – wskazała przedstawicielka Gdańskich Nieruchomości.

Źródło:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Czy warto kupować dzisiaj mieszkanie?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Od miesiąca nie mają ogrzewania i ciepłej wody. Mieszkańcy budynku w Gdańsku mają spory problem, miejska spółka odpowiada - Dziennik Bałtycki

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto