Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Reklama na autobusach w Gdańsku. Będzie przeszkadzać, czy nie?

Redakcja
Już wkrótce pojawi się reklama na autobusach w Gdańsku.
Już wkrótce pojawi się reklama na autobusach w Gdańsku. P. Świderski/archiwum DB
Wkrótce na gdańskich autobusach pojawią się reklamy. Mają być zdecydowanie bardziej dyskretne i mniej uciążliwe dla pasażerów. Naklejki trafiać będą na boki i tył autobusów. Czy pojazdy ZKM to idealne nośniki reklamowe?

Pół metra wysokości i nawet 2,5 metra szerokości będą miały reklamy, które już wkrótce pojawią się na gdańskich autobusach.

Wszystkie są niskopodłogowe, a cztery na pięć ma klimatyzację. Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdańsku przekonuje, że autobusy, które na co dzień jeżdżą po ulicach, mogą być idealnym nośnikiem reklamowym. Nie zamierza jednak przykrywać nimi całych pojazdów, jak wielu innych przewoźników.

Zobacz jakie?

Od września zmiany w komunikacji miejskiej.

- Naklejki mogą trafiać na burty i tył autobusów, ale nie chcemy umieszczać ich na szybach. To się nie zawsze spotyka z akceptacją pasażerów. Reklamy nie będą także umieszczane wewnątrz pojazdów. Zdarza się, że pojawiają się tam plakaty informacyjne, ale wszystkie pochodzą z ZTM i służą promocji miejskich wydarzeń i inicjatyw kulturalnych - tłumaczy Alicja Mongrid, rzecznik prasowy ZKM. Jak dodaje, ZKM realizuje usługi przewozowe, ale to nie on odpowiada za sprzedaż biletów, którą prowadzi Zarząd Transportu Miejskiego. Przedsięwzięcie nie ma związku z tegorocznym brakiem podwyżek opłat za przejazdy i jest czysto komercyjne.

Reklamy mogą być umieszczone wyłącznie na kremowym pasku, tak by nie kolidowały z logo przewoźnika, piktogramami (naklejkami oznaczającymi np. przyciski służące do otwierania drzwi) i numerami inwentarzowymi pojazdów. Ich koszt, w zależności od miejsca ekspozycji, wynosi miesięcznie od 360 zł (40 x 120 cm na prawej burcie krótkiego autobusu) do 840 zł netto (40 x 250 cm na lewym boku przegubowego). ZKM proponuje także rozwiązanie bardziej dopasowane do wymogów organizatorów jednorazowych wydarzeń - krótsze terminy ekspozycji reklam, i tych, którzy planują dłuższe akcje marketingowe. W tym drugim przypadku, jeśli umowa podpisana zostanie na cały rok, reklamodawca może liczyć na 10-proc. upust.

Zobacz testy w Gdańsku!

Autobusy z ekologicznym napędem.

Naklejki, których ekspozycja zostanie wykupiona, trafiać będą na pojazdy obsługujące linie o długości od 5 km na trasie 295 - "Łostowice Świętokrzyska" - "Zakoniczyn", po liczącą ponad 50 przystanków, niemal 60-km linię 112, o trasie prowadzącej z przystanku Stare Miasto do Przegaliny na Wyspie Sobieszewskiej.

- Pamiętajmy jednak, że nie sprzedajemy powierzchni reklamowej na poszczególnych liniach, ale na konkretnych autobusach, które jednego dnia mogą obsługiwać tę trasę, drugiego inną, dlatego trudno mówić o tym, że każdego dnia reklama "przejeżdżać" będzie w jakichś konkretnych miejscach - zaznacza Alicja Mongrid.

ZKM jest największym przewoźnikiem komunikacji miejskiej w Gdańsku i dysponuje dziś łącznie ponad 220 autobusami, które obsługują około 70 linii w mieście. Tabor ZKM należy do najmłodszych w Polsce - średnia wieku pojazdu wynosi bowiem około ośmiu lat.

Spółka nie zamierza umieszczać reklam na burtach ponad setki tramwajów, na których pojawiają się informacje o miejskich imprezach, akcjach społecznych czy klubach sportowych. Nimi zarządza Biuro Promocji Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto