Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Siedziba centrali systemu Tristar w dawnej stołówce akademickiej

Aneta Niezgoda
Aneta Niezgoda
Wiemy już, jak zostanie zagospodarowana dawna stołówka akademicka przy ulicy Wyspiańskiego 9A.

- Oprócz systemu sterowania ruchem Tristar w Gdańsku, siedzibę będą też tam miały Centrum Zarządzania Kryzysowego i część działów transportu miejskiego oraz Inżynier Miasta - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzeczniczka GIKE 2012.

Tristar to nowoczesny system, który wpływa na działanie sygnalizacji świetlnej po to, by upłynnić i usprawnić ruch. Tristar będzie wpływał na ruch zgodnie z wyznaczonymi priorytetami np. będzie korzystniejszy dla komunikacji publicznej. Dzięki systemowi, samochody jadąc przez Trójmiasto (bo system obejmie także Gdynię i Sopot), będą mieli tzw. zieloną falę i nie będą co chwilę zatrzymywać się na światłach.

Na drogach pojawią się także specjalne tablice, na których pojawiać się będą informacje o natężeniu ruchu, wolnych parkingach i objazdach.
System będzie biegł od Traktu św. Wojciecha w Gdańsku do ulicy Owsianej (za Morską) w Gdyni. Na obszarze Gdańska obejmie m.in Trakt św.Wojciecha, aleję Zwycięstwa, Grunwaldzką, Armii Krajowej (W-Z), Podwale Przedmiejskie, Elbląską, Jana z Kolna, Marynarki Polskiej, Hallera, Słowackiego, Sucharskiego i nową Kościuszki.

Kiedy system zacznie działać? Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne 2012 planuje, że Tristar będzie gotowy na Euro 2012. Zakończenie instalacji systemu uzależnione jest m.in. od terminu końca budowy Tras Sucharskiego i Słowackiego.

- Aktualnie czekamy na rozstrzygnięcie konkursu w Ministerstwie Infrastruktury, bowiem Tristar ma być finansowany z funduszu Programu Infrastruktura i Środowisko - mówi rzeczniczka GIKE 2012. - Termin składania wniosków upływa 1 września , wniosek na zostanie złożony pod koniec lipca.

Pierwsze prace nad wprowadzeniem systemu rozpoczęły się w Gdyni w 2002 roku. Po kilku latach do pomysłu przyłączył się Sopot z Gdańskiem. Miasta uznały, że wspólnie opracują dokumentację i będą starały się o dofinansowanie z Unii Europejskiej. Dotychczas podobne rozwiązania istnieją jedynie na pojedynczych skrzyżowaniach w Trójmieście.

Czytaj też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto