Na stronie www.skm.pkp.pl kilka dni temu pojawiła się sonda, w której internauci mogą odpowiedzieć na pytanie "Co Państwo sądzą o wprowadzeniu bramek wejściowych na perony
SKM?". Do godz. 12.30 w środę, 25 marca zagłosowało 708 osób, z czego aż 70 proc. uznało, że to bardzo dobry pomysł. Przeciwników montażu bramek jest zdecydowanie mniej bo tylko 27 proc., pozostałe osoby nie mają zdania.
Wprowadzenie bramek jest możliwe
Leopold Naskręt, szef Wydziału Marketingu i Umów SKM przyznaje, że na samym początku pojawiło się pytanie, czy wprowadzenie takiego pomysłu jest w ogóle uzasadnione Trójmieście.
- Po wielu dyskusjach i analizach uznaliśmy, że takie rozwiązanie jest możliwe, jednak od planów do realizacji jest jeszcze daleka droga - mówi Naskręt. - Jeżeli zdecydujemy się na realizację projektu i zdobędziemy na niego pieniądze, to nastąpi prawdopodobnie to po wyremontowaniu wszystkich peronów SKM linii 250.
Naskręt dodaje jednak, że należy pamiętać, że bramki to tylko jeden element skomplikowanego projektu. W przypadku tak dużej zmiany w sposobie organizacji dostępu do peronów, w grę wchodzi również zmiana biletów, miejsc ich sprzedaży, tj. lokalizacji biletomatów, wyboru rodzaju bramek, a przede wszystkim zaprojektowania strony informatycznej.
SKM-ka nie obawia się małej przepustowości wąskich wejść i wyjść z peronów, argumentując to tym, iż w świecie funkcjonuje już wiele podobnych rozwiązań bez większych problemów.
Co z biletem metropolitalnym?
Jeżeli projekt dojdzie do skutku konieczna będzie zmiana dotychczasowych biletów w kolejkach. Myśląc perspektywicznie, warto na projekt spojrzeć w szerszym kontekście, że takie działania zmierzają do wprowadzenia jednakowego biletu na komunikację miejską w całej aglomeracji.
Leopold Naskręt zapewnia, że podobnie jak marszałek Jan Kozłowski i prezydent Paweł Adamowicz, SKM jest zwolennikiem tego systemu i będzie ściśle współpracować z innymi podmiotami odpowiedzialnymi za komunikację miejską w Trójmieście. - Bardzo bym sobie życzył, żeby wspólny bilet w tej formie stał się faktem - mówi Leopold Naskręt.
Kiedy bramki staną na pronach SKM?
- Ustawienie bramek na peronach muszą poprzedzić jeszcze dokładne studia projektowe i rzecz najważniejsza, szczegółowa analiza finansowa przedsięwzięcia - komentuje Naskręt.
Piłkarska Ekstraklasa | Kino w Trójmieście | Open'er 2009 | Baltic Arena | Matura 2009 |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?