W dniu największej wichury, od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora byłem w ścisłym kontakcie z dziennikarzami Dziennika Bałtyckiego, Gazety Wyborczej, portalu trójmiasto.pl oraz Gazety Fakt.
W kwestii rzekomego braku informacji ze strony SKM w dniu wichury, proszę o trochę wyrozumiałości. Przewozimy na dobę ponad 100 tys. osób i przyjmując, że w danej chwili dzwoniło do nas np. 10 tys, osób niewykonalnym technicznie jest, aby każdy pasażer połączył się szybko z naszą centralą. Pamiętajmy też, że sytuacja pogodowa była ekstremalna, nasze ekipy pracowały cały dzień i noc przy usuwaniu skutków wichury, nierzadko narażając swoje życie i zdrowie.
Niemniej, dziękuję w imieniu Szybkiej Kolei Miejskiej za wszystkie komentarze dotyczące zaobserwowanego przepływu informacji i obiecuję, że następnym razem zadbamy bardziej o poprawny kontakt kierownika pociągu z pasażerami, bo to on jest rzeczywiście najbliższym pasażerom przekaźnikiem informacji w takich sytuacjach.
Będziemy pracować nad wprowadzeniem nowych procedur, tak aby każdy kierownik
pociągu SKM w wypadku dłuższego postoju jednostki, zakomunikował pasażerom
powody oraz przewidywany czas nieoczekiwanej przerwy w podróży.
W kwestii strony internetowej, to sytuacja zmieniała się tak szybko, że zamieszczanie na niej informacji często już nieaktualnych nie byłoby działaniem profesjonalnym. Najlepiej był zorientowany dyspozytor spółki i to on udzielał informacji o zmieniającej się w każdej minucie sytuacji. Proszę też pamiętać o globalnych kłopotach z dostawami energii i związaną tym dezorganizacją działania linii telefonicznych.
Odnośnie informacji megafonowej w pociągach, to mam dobre wieści dla pasażerów. Każdy modernizowany obecnie pociąg SKM ma pełny system informacji audio-wizualne i posiadamy takich jednostek obecnie około dziesięciu.
Przyjrzymy się też działaniu informacji megafonowej na peronach i wyciągniemy z tej trudnej lekcji, jaką dała nam natura, odpowiednie wnioski.
Marcin Głuszek
Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.
Twoim zdaniem! Czekamy na Wasze komentarze pod tekstem. Wkrótce również opublikujemy komentarz Mieczysława Struka, wicemarszałka województwa pomorskiego. |
Czytaj też:
Serwis specjalny: sytuacja kryzysowa w Trójmieście: wideo, zdjęcia
7 cudów Trójmiasta | Ekstraklasa | Krwiodawstwo | Baltic Arena | Photo Day | Kino |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?