Obecnie prace na stacji Gdańsk Wrzeszcz w 1/5 jego zakresu. Po zakończeniu przebudowy, które planowane jest na pierwszą połowę 2015 roku, pasażerowie będą mieli do dyspozycji trzy perony. Z pierwszego z nich odjeżdżają pociągi SKM. Tu prace zakończyły się kilka miesięcy temu. Dwa pozostałe perony, które wyglądać będą podobnie jak obiekt służący pasażerom Szybkiej Kolei Miejskiej, dedykowane będą pociągom PKM i PKP. Jednym z zadań jest również położenie 11 km torów.
Na stacji Gdańsk Wrzeszcz zostaną przebudowane także przejścia podziemne
W czerwcu oddano już do użytku tunel łączący halę dworca z obecnym dalekobieżnym peronem nr 1 oraz peronem trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej.
- Jest już gotowe przejście podziemne łączące Wrzeszcz dolny z górnym - informuje Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP PLK. - To tunel prowadzący od ulicy Dmowskiego do Kilińskiego, który został już wydłużony tak, aby nad nim przechodziły nowe tory oraz nowy peron 1. W trzecim przejściu podziemnym łączącym ulice Ludwika Waryńskiego i Białą trwają prace związane ze wzmacnianiem jego konstrukcji.
Modernizacja peronu SKM Gdańsk Wrzeszcz [Zdjęcia]
Remont na stacji Gdańsk Wrzeszcz jest ostatnim elementem modernizacji magistrali Warszawa - Gdynia. Gdy zakończy się przebudowa na stacji Gdańsk Wrzeszcz i w Malborku, podróż do stolicy ma zająć do 2 godzin i 58 minut. Zakładany czas przejazdu pod koniec 2015 roku będzie jeszcze krótszy - wyniesie około
2 godzin i 37 minut.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?