Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z obwodnicy i Oruni do centrum miasta bez korków

Anna Werońska
Fot.K.Misztal
W Gdańsku nowo oddana do ruchu Trasa W-Z i aleja Vaclava Havla znacznie ułatwiły kierowcom sylwestrowe wyjazdy i noworoczne powroty z imprez.

Aleja Havla na skrzyżowaniu z ul. Świętokrzyską tuż po otwarciu, które odbyło się w ubiegły piątek, w godzinach szczytu i podczas powrotów ze świąt była co prawda kompletnie zakorkowana, ale najwyraźniej pomogły zmiany, które zostały wprowadzone w ostatni czwartek. Wówczas skorygowane zostało tam ustawienie sygnalizacji świetlnej - wydłużone zostało światło zielone na lewoskręcie ze Świętokrzyskiej w Havla z 50 do prawie 70 sekund.

- Jechałem Nową Łódzką, czyli al. Havla w sylwestra po godz. 15 i na skrzyżowaniu ze Świętokrzyską, które jeszcze niedawno przejeżdżałem 7-8 minut, ruch odbywał się płynnie - opowiada Janusz Korzeński, kierowca z Gdańska.

Drogowcy liczą się jednak z tym, że dzisiaj i w najbliższych dniach, gdy uczniowie powrócą do szkół, a dorośli po urlopach do pracy, sytuacja może się zmienić na gorsze. Jeśli więc skrzyżowanie na Oruni znów będzie zablokowane, pojawią się na nim kolejne zmiany.

- Zgodnie z planem w takiej sytuacji postaramy się wprowadzić zmiany oznakowania jezdni, które pozwolą na jej poszerzenie do dwóch pasów lewoskrętu, a jeśli i to nie zadziała, być może trzeba będzie dobudować dodatkowy pas do skrętu w lewo - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Korki na Havla - czytaj jak było, po otwarciu ulicy

Nowym odcinkiem Trasy W-Z od al. Armii Krajowej do węzła Karczemki, który został oddany do ruchu trzy dni temu, też można było przejechać bez problemów, m.in. dlatego, że gdy miejska spółka GIK zakończyła budowę nowej drogi, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ułatwiła także przejazd przez węzeł Karczemki. W weekend, podobnie jak teraz, można więc już było przejechać z Żukowa do Gdańska i z powrotem, prosto po wiadukcie nad obwodnicą Trójmiasta. - Przywrócona została też relacja dla jadących obwodnicą z Łodzi do Żukowa i ruch odbywa się docelową łącznicą, a kierowcy jadący z Łodzi do centrum Gdańska mogą wjeżdżać łącznicą bezpośrednio w Trasę W-Z - dodaje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Budowa Trasy W-Z, która ostatecznie zakończy się wiosną (teraz droga jest przejezdna, ale trwają jeszcze prace wykończeniowe), kosztowała prawie 90 mln złotych, natomiast Nowa Łódzka, czyli teraz al. Vaclava Havla, połowę tej kwoty.

Aleja Havla: Ulica otwarta kilka miesięcy przed terminem

Codziennie rano najświeższe informacje z Gdańska prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto