Droga Zielona połączy planowany IV odcinek Trasy Słowackiego i tunel pod Martwą Wisłą z ulicą Spacerową w Oliwie i dalej z obwodnicą Trójmiasta na węźle Wysoka.
- To niezwykła inwestycja, na której podstawie mogłaby powstać niejedna praca magisterska - przekonuje prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz. - Pierwszy fragment ułatwi przejazd nie tylko między Gdańskiem a Sopotem, ale funkcjonowanie całej metropolii gdańskiej - dodaje.
Zachwytu nie kryje też prezydent Sopotu, Jacek Karnowski, z wykształcenia inżynier Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej.
Wartość projektu, którego częścią jest przepychany tunel to ponad 62 mln zł. W latach 2015-2020 realizowane będą kolejne elementy łączące Żabiankę z Letnicą.
Przeczytaj także: Tunel pod Martwą Wisłą w prokuraturze. O możliwości popełnienia przestępstwa zawiadomiło CBA
- Działamy pod pełnym ruchem kolejowym, bo nie było możliwości jego wyłączenia, co oczywiście oznacza, że prace muszą potrwać dłużej. Jedyną formą realizacji tego zadania mógł być "przepych" - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, który podkreśla rozmach inwestycji. - Jedna przepychana konstrukcja waży ok. 1800 ton - mówi.
Przeczytaj także: Sprawa wieżowca na Żabiance. Odrzucone uwagi mieszkańców i bezskuteczne protesty. Radni zdecydują
Na dobę udaje się przesunąć od 30 cm do 1,5 m.
Do grudnia powstanie dwujezdniowy odcinek Drogi Zielonej z ciągiem pieszo-rowerowym łączący skrzyżowania al. Niepodległości i Grunwaldzkiej z rondem ulic Gospody i Łokietka. Będzie miał ponad 850 m. Przebudowane zostaną też skrzyżowania. Powstanie 28-metrowa, stalowa kładka łącząca ul. Subisława z Hipodromem - ma mieć 6 m szerokości.
Zobacz film z budowy!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?