Gdański budżet obywatelski na 2018 rok wkroczył w kolejną fazę - ostatnią przed wrześniowym głosowaniem. Wylosowano już numery projektów na liście do głosowania.Teraz czas na ich promocję.
- Warto nagłaśniać swoje pomysły! Bez promocji szanse na to, że dany projekt uzyska wystarczająco dużo głosów, by trafił do realizacji, są bowiem niewielkie - podkreślają miejscy urzędnicy.
I sami też przygotowują akcję promującą głosowanie i projekty.
Na listach do głosowania znajdzie się 296 propozycji.
Wśród nich są m.in. budowy boisk, chodników czy wybiegów dla psów. A także inwestycje w oświetlenie, place zabaw, tereny zielone. Mieszkaniec każdej z dzielnic na pewno znajdzie coś dla siebie. Wyboru dokonać będzie można już podczas elektronicznego głosowania, które odbędzie się w dniach 18 września- 2 października. Ale już teraz warto, by wnioskodawcy swoje projekty promowali w każdy możliwy sposób.Bo im głośniej będzie o danym projekcie, tym większe szanse, że zdobędzie on pieniądze na realizację. A do podziału jest aż 14 milionów złotych, w tym 2,8 miliona na projekty ogólnomiejskie i 11,2 miliona na projekty w dzielnicach.
- Mój projekt wylosował pierwsze miejsce na liście w dzielnicy Chełm, z czego bardzo się cieszę, bo łatwiej będzie go zapamiętać! Ale i tak zamierzam intensywnie działać, by jak najwięcej osób o nim usłyszało. Będę wrzucał ulotki do skrzynek, wieszał plakaty z informacją o tym, czego dotyczy oraz osobiście namawiał sąsiadów, by oddali na niego głos. Realizacja tego projektu jest priorytetem, bo obecnie dojście do głównej ulicy możliwe jest tylko po błocie i gęstej trawie, a w okolicy mieszka dużo seniorów. Warto im pomóc - mówi Dariusz Wiliński, autor projektu „Dojazd do Worcella 25, 23, 21, oraz Bitwy pod Lenino 1 i chodnik do bloku wzdłuż Worcella 25.” Miejscy urzędnicy przekonują, że taka bezpośrednia promocja jest bardzo skuteczna.
- W ubiegłym roku dzięki zaangażowaniu wnioskodawcy, wolontariuszy i zwierząt rozbudowa schroniska wygrała głosowanie zbierając ponad 6 tysięcy głosów - wskazuje Sylwia Betlej z Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej gdańskiego magistratu.
Samo miasto w promocję budżetu obywatelskiego też się włączy i właśnie przygotowuje już akcję, w ramach której nagłośni kolejną edycję budżetu obywatelskiego oraz zgłoszone do niej projekty. - Informacje o głosowaniu dostępne będą w komunikacji miejskiej, na przystankach tramwajowych, planowane są spoty radiowe, reklama w internecie, mediach. Kampania promocyjna będzie też w mediach społecznościowych. Plakaty i ulotki otrzymają także sami wnioskodawcy, którzy będą mogli promować własne projekty- mówi Sylwia Betlej.
Istotną rolę odegra w tym roku Strefa BO, czyli żółty namiot budżetu obywatelskiego, który będzie w okresie głosowania w każdej dzielnicy. Będzie to miejsce zarówno na promocję projektów - wnioskodawcy będą mieli możliwość bezpośredniego opowiedzenia o swoich pomysłach, a także punkt do głosowania.
Harmonogram i lokalizacje namiotów już wkrótce będą na stronie internetowej www.gdansk.pl/budzet-obywatelski.
Wyniki głosowania podane zostaną do 6 października.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?