Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdańsk 2016: cisza przed przyszłoroczną ofensywą promocyjną [wygraj kalendarz]

Łukasz Stafiej
Łukasz Stafiej
Artystyczny kalendarz i kartki świąteczne oraz kampania informacyjna na ulicach i w radiu to ostatnie tegoroczne działania Gdańska w walce o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. - W przyszłym roku efektów naszej pracy będzie więcej - zapowiadają animatorzy kultury z biura Gdańsk 2016.

Właśnie zakończyła się dwutygodniowa kampania billboadowa na ulicach Gdańska. Czterdzieści wielkoformatowych miało poinformować gdańszczan, że ich miasto od niedawna kandyduje do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury. Billboardy wspierały radiowe spoty promocyjne w lokalnych rozgłośniach.

Artystyczna promocja

- Jeszcze przed końcem roku chcieliśmy pokazać mieszkańcom obecność i ideę ESK w ich mieście - tłumaczy Romuald Wicza-Pokojski, kierujący biurem Gdańsk 2016. - Oczywiście są to działania promocyjne, ale staramy się, żeby miały wymiar ściśle związany z kulturą. Dlatego też wydaliśmy kalendarze z gdańskimi artystami i serię kartek świątecznych ze Stoczni Gdańskiej z życzeniami "Twórczego Nowego Roku".

Wydawnictwa zdobią zdjęcia cenionego fotografika Michała Szlagi od lat portretującego życie artystyczne Gdańska. Na kartach z serii "Xmas" rozdawanych w instytucjach kulturalnych i miejskich będzie można zobaczyć obrazki ze stoczniowymi choinkami, a każdej z dwunastu stron kalendarza patronuje inny artysta, m.in. Leszek Możdzer, Tymon Tymański, Stefan Chwin, Paweł Huelle, czy Jacek Dehnel.


Takie billboardy informowały gdańszczan o kandydaturze do tytułu ESK 2016.


- Chcieliśmy pokazać zróżnicowanie lokalnego środowiska artystycznego - opowiada Wicza-Pokojski. - Mam nadzieję, że kalendarz z gdańskimi artystami stanie się tradycją i co roku będziemy mogli prezentować kolejnych.

Plany na przyszły rok: stworzenie społeczności kulturalnej

Grudniowe działania tak naprawdę tylko otwierają zakrojone na szerszą skalę akcje promocyjne Gdańska i Metropolii Gdańskiej [patrz: ramka] w walce o prestiżowy tytuł.

Jeszcze na przełomie roku do ogólnopolskich rozgłośni radiowych (m.in. Trójki) trafi kolejny spot chwalący gdańską kulturę a niedługo potem ruszą kolejne kampanie billboardowe w największych polskich miastach oraz w Brukseli. Na dniach ma ruszyć również nowa strona internetowa, z którą Wicza-Pokojski wiąże duże nadzieje.


Zdjęcia gdańskiego fotografika Michała Szlagi zdobią świąteczne kartki i kalendarz.


- Chciałbym, aby ta strona mogła budować społeczność osób chcących się angażować w życie kulturalne Trójmiasta i nasz projekt - tłumaczy. - Żeby nie była tylko informatorem, ale również otwartą na współautorstwo internautów przestrzenią wiedzy o trójmiejskiej kulturze w ogóle - dodaje.

Z końcem stycznia biuro przeprowadzi się również do nowej siedziby przy ul. Długiej. Jak mówi Wicza-Pokojski, ma to być swego rodzaju punkt kontaktowy na kulturalnej mapie Trójmiasta oraz otwarte miejsce spotkań i debat wszystkich zainteresowanych kulturą.

Gdańsk a Metropolia Gdańska w walce o tytuł ESK 2016

Rozpisany przez Unię Europejską konkurs dotyczy stołeczności, więc zwycięzcą może zostać tylko jedno miasto z dwóch wybranych przez UE państw (w tym roku jest to oprócz Polski Hiszpania). Pod kandydaturą Gdańska podpisały się również inne miasta nadmorskiej metropolii. Biuro Gdańsk 2016 przygotowuje lokalnych koordynatorów, którzy będą działać na terenie Gdyni, Sopotu, ale również mniejszych miast regionu, jak np. Rumia, Reda, Wejherowo, czy Tczew. Dlatego też wszelkie materiały mówią o kandydaturze Gdańska i Metropolii Gdańskiej.

Aby otrzymać tytuł ESK 2016, Gdańsk musi pokonać Toruń, Łódź, Warszawę, Poznań, Szczecin i Lublin. W tym celu do daty wyłonienia zwycięzcy, czyli 2011 roku, miasto planuje wydać 12 mln zł na kampanię reklamową.

Czytaj też:


Biuro Gdańsk 2016 ma nowe logo. Czy ostatnie?

**


Animatorzy kultury z hiszpańskiego San Sebastian: "Chcemy być widoczni w Europie"

**

od 18 latnarkotyki
Wideo

Jaki alkohol wybierają Polacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto