- Oczywiście potrzeba odciążenia ruchu w centrum istniała już wcześniej, jednak z wprowadzeniem całego nowego systemu musieliśmy wstrzymać się do zakończenia serii najważniejszych inwestycji drogowych na obszarze Gdańska. Wpływ na opóźnienie tego projektu miały również kwestie finansowe - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ.
Czytaj więcej na temat komunikacji w Gdańsku
Nowe rozwiązania będą oparte na zupełnie nowych korytarzach tranzytowych, które mają wyprowadzić z okolic centrum ciężkie auta transportowe i samochodowy transport turystyczny. - Chcemy, żeby kierowca ciężarówki wiedział, że aby dotrzeć z Warszawy do Gdyni wcale nie musi przejeżdżać przez centrum Gdańska - tłumaczy Kotłowski.
Inwestycja obejmie zmianę oznakowania i jego elementów nośnych, a także odświeżenie grafiki i stylistyki znaków. Łącznie wymienionych zostanie kilkadziesiąt tablic drogowskazowych. W rozpoczętym już pierwszym etapie robót zmienione zostanie oznakowanie czterech skrzyżowań gdańskiego Śródmieścia i jedno skrzyżowanie we Wrzeszczu (al. Żołnierzy Wyklętych i al. Grunwaldzkiej). Drugi etap, który ma trwać w tym miesiącu, polegać będzie na zmianie oznakowania drogowskazowego na głównym ciągu komunikacyjnym.
Zobacz też: Dworzec PKP w Gdańsku Wrzeszczu. Przebudowa stacji minęła półmetek [ZDJĘCIA]
Czy w wyniku zmian nie zostanie zbytnio przeciążona trójmiejska obwodnica, na której już wcześniej bywało bardzo tłoczno?
- Obwodnica po prostu będzie musiała znieść napływ aut z centrum. Liczymy też, że pozytywny wpływ będzie miało oddanie kolejnych nowych inwestycji, zwłaszcza Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, która ma ruszyć w przyszłym roku. Zmiany w organizacji ruchu drogowego przebiegać będą płynnie, w reakcji na coraz to nowe zjawiska - zapewnia dyrektor Kotłowski.
Pierwsze dwa etapy realizacji nowego systemu drogowskazowego zakończą się jeszcze w tym roku. Pozostałe etapy projektu zaplanowane są na rok 2015.
Przeczytaj więcej na temat Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku
Odnowiony system drogowskazowy oparty jest na koncepcji nowych korytarzy tranzytowych, która powstała z myślą o zakończonych w minionych latach inwestycjach drogowych .
Od tej pory sugerowana przez oznakowania trasa z Gdańska do Gdyni nie będzie biegła - jak dotychczas - przez Wrzeszcz, lecz przez trójmiejską obwodnicę, do której kierowcy dojadą trasą W-Z.
Kierowcy udający się z Gdańska do Łodzi kierowani będą już nie na Orunię i Trakt św. Wojciecha, lecz na trasę W-Z, obwodnicę, a następnie autostradę A1 lub drogę krajową nr 91. Lepiej oznakowane mają być również wszystkie dojazdy do autostrady A1.
SKOMENTUJ: Czy nowy system pozwoli na rozładowanie ruchu samochodowego?
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?