Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Matura 2011: Odpowiedzi z języka polskiego

Redakcja MM
Redakcja MM
Pierwszy dzień matur 2011. W środę maturzyści piszą egzamin z ...
Pierwszy dzień matur 2011. W środę maturzyści piszą egzamin z ... Marcin Bielecki
Język polski - matura 2011. W środę maturzyści piszą egzamin z języka polskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym. W MMTrojmiasto.pl znajdziecie arkusze i odpowiedzi z języka polskiego.

Matura 2011 - serwis specjalny

Aktualizacja: godz. 11.30

Kończy się matura z języka polskiego. Maturzyści opuszczający sale egzaminacyjne zdradzają tematy i pytania.  Podczas dzisiejszego egzaminu podstawowego z języka polskiego maturzyści mierzyli się z utworami Mickiewicza, Nałkowskiej i Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej.

W pierwszej części maturzyści odpowiadali na pytania dotyczące tekstu o komunikacji interpersonalnej na podstawie tekstu z tygodnika "Polityka". W drugiej musieli napisać esej na jeden z dwóch tematów: porównanie wierszy Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej "Światło w ciemnościach" i Adama Mickiewicza "Gdy tu mój trup" napisaniu eseju o obrazie związku Justyny z Zenonem w "Granicy" Zofii Nałkowskiej

Zdajesz maturę? Przeczytaj!


Jak tylko otrzymamy od CKE arkusze opubliukujemy je w tym miejscu i rozpoczniemy wspólnie z Wami rozwiązywanie testu.

Matura 2011 z języka polskiego
rozpocznie się o godz. 9. Po 170 minutach części podstawowej uczniowie mają dwie godziny przerwy. O godz. 14 zasiadają do 3-godzinnej części rozszerzonej.

Na poziomie podstawowym test potrwa 170 minut, na poziomie rozszerzonym - 180. Za rozwiązanie wszystkich zadań z łatwiejszej wersji można otrzymać 70 punktów, a z trudniejszej 50.

W czwartek identyczna próba czeka tych, którzy zdecydują się na rozszerzoną maturę z matematyki. Wszyscy (po raz drugi od lat obowiązkowo) o godz. 9 zasiądą to egzaminu na poziomie podstawowym.

Matura 2011 - Język Polski - zobacz arkusze:

Matura 2011 - Język Polski - kolejne odpowiedzi za chwilę - odśwież

Zadanie 1. Pytania postawione na początku tekstu mają zaciekawić Czytelnika.

Zad. 2. Rozmowa wcale nie musi oznaczać komunikowania się. Jedna strona może źle interpretować wypowiedzi drugiej, zwyczajnie przestać słuchać siebie nawzajem, skupiać się na obronie własnej samooceny.

Zad. 3. Komunikacja niewerbalna to wszystko to, w czasie rozmowy robi nasze ciało. To gesty, dotyk, a także ton głosu i kontakt wzrokowy.

Zadanie 4. wyznaczniki spójności tekstu: jednak, owa komunikacja, tak więc

Zad. 5.

Umiejętność wzajemnego słuchania
Wrażliwość na drugiego człowieka
Empatyczna reakcja rozmówców

Zad. 6. W akapicie 2. autorka polemizuje z obiegowym przekonaniem, że nie ma nic prostszego niż rozmawianie.
A w akapicie 4. polemizuje z twierdzeniem, że rozmowa to nie tylko przekazywanie sobie informacji.

Zadanie 7. Akapit pełni funkcje podsumowania wcześniejszych rozważań, odpowiedź na zadane wcześniej pytania.

Zad. 8.

Funkcja impresywna: Dobrze zrobiłaś, ale mogłabyś się jeszcze bardziej postarać następnym razem.

Funkcja poznawcza: Współczesna psychologia powiada, że jedyną metodą...

Zad. 9. Poglądy autorki wyrażają zdania:
1. Empatia daje szansę wspólnego rozwiązania problemów.
2. Doradzanie drugiemu człowiekowi jest jedną z barier komunikacyjnych.

Zad. 10. Cudzysłowy użyte w akapicie 7. wprowadzają element ironii.

Zobacz odpowiedzi do poszczególnych zadań innych maturzystów:

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto