Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MEVO 2.0 już za rogiem. Pierwsze rowery nowego systemu trafiły do Gdańska. Kiedy zostaną dostarczone pojazdy z napędem elektrycznym?

OPRAC.:
Daniel Nawrocki
Daniel Nawrocki
MEVO 2.0 już za rogiem. Pierwsze rowery nowego systemu są już w Gdańsku. Wiemy, kiedy zostaną dostarczone pojazdy z napędem elektrycznym
MEVO 2.0 już za rogiem. Pierwsze rowery nowego systemu są już w Gdańsku. Wiemy, kiedy zostaną dostarczone pojazdy z napędem elektrycznym mat. prasowy
Do Gdańska dotarł pierwszy transport rowerów Mevo drugiej generacji. Dokładnie rok temu miasto podpisało umowę z wykonawcą systemu CityBike Global S.A. Z podanych informacji wynika, że są to wyłącznie egzemplarze z tradycyjnym napędem.

Mevo 2.0 zbliża się wielkimi krokami

Dagmara Kleczewska, kierowniczka projektu Mevo w OM GGS zapewnia, że w każdym tygodniu będą docierać po trzy transporty, z około setką rowerów tradycyjnych. Planowo wszystkie mają pojawić się do połowy marca. Potem powinno nastąpić dostarczenie rowerów z napędem elektrycznym.

W międzyczasie trwają prace nad aplikacją, która będzie służyć użytkownikom z 16 gmin OM GGS do wypożyczenia rowerów, ale nie tylko. Zawierać będzie też system obsługi klienta i serwisu. Dalej ma powstać 50 stacji ładowania baterii rowerów, które zostały zamówione u szwajcarskiego producenta

CZYTAJ TAKŻE: Będą nowe rowery MEVO. Operator wymieni całą flotę na Pomorzu. Stary sprzęt trafi m.in. do urzędników, a baterie na Politechnikę Gdańską

Kilka zdań o rowerach Mevo i całym systemie:

  • Rowery będą miały 7-biegową przekładnię (tradycyjne) lub 3-biegową (rowery ze wspomaganiem elektrycznym). Zwykły rower waży 22 kg, elektryczny niecałe 33. Niezależnie od rodzaju napędu, pojazdy będą wyposażone w zintegrowane hamulce tarczowe na przednim kole, koła o średnicy 26 cali będą miały opony z wkładką antyprzebiciową. Na kierownicy zamocowane zostaną koszyki o pojemności min. 10 litrów z zabezpieczeniem przewożonego bagażu z pięciu stron.
  • Bateria w nowym modelu “elektryka” znajduje się w ramie (poprzednio w bagażniku nad tylnym kołem). Panel z diodami informującymi o stopniu jej wyczerpania umieszczono na kierownicy. Przy pełnym naładowaniu bateria pozwoli na pokonanie 100 km (poprzednio rowery miały zasięg 60 km).
  • Punkty ładowania baterii powstaną w każdej gminie.
  • Nowe Mevo będzie działało w systemie 9+3: od marca do listopada (przez 9 miesięcy) dostępne będzie 100 proc. floty, a od grudnia do końca lutego (przez 3 miesiące) - 50 proc.
  • Po uruchomieniu systemu w całości, do dyspozycji mieszkańców będzie 3099 rowerów elektrycznych i 1 tys. tradycyjnych oraz 717 stacji. W Gdańsku stacji będzie 368, rowerów zaś 2226.
Polecjaka Google News - Dziennik Bałtycki

tekst alternatywny

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: MEVO 2.0 już za rogiem. Pierwsze rowery nowego systemu trafiły do Gdańska. Kiedy zostaną dostarczone pojazdy z napędem elektrycznym? - Dziennik Bałtycki

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto