Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Morska Agencja Gdynia i Balta zbudują magazyn i plac składowy w Porcie Gdańsk. Konsorcjum wynajmie blisko 5 ha działki w porcie

Piotr Niemkiewicz
Piotr Niemkiewicz
Wideo
od 16 lat
Konsorcjum firm Morska Agencja Gdynia i Balta wygrało przetarg na najem blisko 5 ha działki na terenie Portu Gdańsk. Na dzierżawionym terenie w ciągu 3-4 lat powstanie magazyn, place składowe i bocznica kolejowa na potrzeby głównie ładunków masowych - poinformował Port Gdańsk. Nieruchomość znajduje się przy ul. Mjr. H. Sucharskiego, w okolicach terminalu kontenerowego Baltic Hub.

Do podpisania umowy dzierżawy między Zarządem Morskiego Portu Gdańsk (ZMPG), a firmami w konsorcjum - Morską Agencją Gdynia i Baltą S.A. dotyczy nieruchomości przy ul. Mjr. H. Sucharskiego w Gdańsku, w okolicach terminalu kontenerowego Baltic Hub.

– Udało się sfinalizować umowę dzierżawy na okres 30 lat. Na działce przy ul. Sucharskiego powstanie magazyn wysokiego składowania i pełna infrastruktura drogowo- kolejowa z bocznicą kolejową o długości 800 metrów – wyjaśnia Kamil Tarczewski, wiceprezes ZMPG ds. infrastruktury. – Widzimy bardzo duży potencjał w tej inwestycji przede wszystkim z uwagi na to, że ma powstać nowoczesna i sprawna infrastruktura. Całe know how posiadane przez obie spółki, składające się na to konsorcjum gwarantuje wzrost przeładunków w porcie w Gdańsku, a na tym nam najbardziej zależy.

Duża nieruchomość, która dotychczas nie była zagospodarowana w ciągu 3-4 lat zmieni swoje oblicze. Morska Agencja Gdynia i Baltą S.A. chcą wykorzystać teren pod kątem przeładunku ładunków sypkich. Na terenie Portu Gdańsk powstać ma specjalistyczny magazyn o powierzchni około 10 tys. m kw.

- Będzie to trochę inny magazyn, niż znajdujące się w okolicy, chcemy go bardziej wyspecjalizować, żeby spełniał oczekiwania naszych klientów. Ponadto planujemy zbudować bocznicę kolejową. Będzie to w rezultacie beznabrzeżowy terminal intermodalny – mówił Michał Śmigielski, prezes zarządu MAG.

W Balcie podkreślają inny aspekt wspólnego przedsięwzięcia. Jak mówił Dariusz Krawczyk, wiceprezes Balta S.A. - to możliwość dywersyfikacji działań na nowym polu gospodarczym.

Inwestycja konsorcjum wpisuje się w plan inwestycji Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

- Jesteśmy na ukończeniu inwestycji drogowo-kolejowej w porcie wewnętrznym, dwa lata temu zakończyliśmy przebudowę układu drogowo-kolejowego w porcie zewnętrznym. Dołożenie kolejnej bocznicy sprawia, że inwestycje przez nas zrealizowane będą w pełni wykorzystywane. Wszystkim nam zależy na tym, żeby jak najwięcej towarów wyjeżdżało i przyjeżdżało do portu drogą kolejową. To ułatwienie przede wszystkim dla mieszkańców, ale mamy na względzie również kwestie środowiskowe – dodaje prezes Kamil Tarczewski.

Poznaj firmy: Kim są Balata S.A i Morska Agencja Gdynia

BALTA została założona w grudniu 1990 roku jako spółka skupiająca się głównie na handlu koksem metalurgicznym i produktami energetycznymi. Obecnie oferta handlowa spółki posiada pełne wsparcie logistyczne i spedycyjne, w tym działów czarterowania statków i obsługi portowej.

Morska Agencja Gdynia świadczy usługi agencyjne dla statków, usługi spedycyjne, magazynowania, dystrybucji, a także obsługi celnej.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

Zobacz też na dziennikbaltycki.pl:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto