Statki będą mogły wpływać swobodnie w każdych warunkach pogodowych przez poszerzane właśnie wejście portowe. Sprawną obsługę umożliwią rejony i terminale przeładunkowe z odbudowanymi nabrzeżami oraz z rampami ro - ro dla aut i pojazdów z ładunkami.
Odbudowa i budowa nabrzeży, placów składowych oraz układu dróg wewnętrznych i dojazdowych do starego wewnętrznego portu gdańskiego w latach 2004 - 2007 będzie kosztować w sumie 170,5 mln zł. Dotychczas Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA samodzielnie sfinansował odbudowę pierwszych odcinków nabrzeży Przemysłowego, WOC II i Zachodniego oraz budowę Terminalu Promowego Westerplatte i nowego odcinka nabrzeża Szczecińskiego, na którym funkcjonuje Gdański Terminal Kontenerowy. Od końca ubiegłego roku trwa poszerzanie wejścia portowego, przebudowa placów i układu drogowego w rejonie Wolnego Obszaru Celnego oraz odbudowa drugiego odcinka nabrzeża WOC II. Inwestycje te, realizowane w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport, dofinansowane zostaną w 75 proc. (80 mln zł) z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Unii Europejskiej.
W poniedziałek Andrzej Kasprzak, prezes ZMPG SA, Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska i Włodzimierz Włodarczyk, prezes firmy Warbud SA podpisali umowę dotyczącą odbudowy drugiego odcinka nabrzeża Przemysłowego oraz budowy stanowiska przeładunkowego statków ro - ro i układu drogowego w rejonie Terminalu Promowego Westerplatte. Są to dwie kolejne inwestycje przygotowane przez ZMPG SA, które dofinansuje Unia. Partnerem zarządu portu, gdy chodzi o finansowanie modernizacji układu drogowego, prowadzącego do portu, będzie gmina Gdańsk.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z zawarcia drugiej wspólnej umowy z wykonawcą i portem gdańskim, którego miasto jest współwłaścicielem - powiedział prezydent Adamowicz. - Zarówno zakończone, trwające i rozpoczynające się inwestycje znacznie zwiększą możliwości przeładunkowe portu. Skorzystają na tym jego pracownicy i miasto.
Prezes Włodarczyk wyraził zadowolenie z wyboru Warbudu na głównego wykonawcę dwóch dużych inwestycji w porcie gdańskim. Będą one traktowane przez firmę priorytetowo. Zwłaszcza że obie budowy mają ogromne znaczenie zarówno dla portu, jak i miasta. Zgodnie z kontraktem, nowe nabrzeża i drogi z wiaduktem będą gotowe za 22 miesiące.
- Place budowy w rejonach terminalu Westerplatte i nabrzeża Przemysłowego przejmiemy w ciągu tygodnia - mówi Eugeniusz Moczydłowski, dyrektor Regionu Północ Warbud SA w Gdańsku. - Rozpoczniemy roboty od rozbiórek starych konstrukcji nabrzeża i nawierzchni oraz wyeksploatowanego wiaduktu, prowadzącego w kierunku bazy Siarkopolu. Następnie zacznie się odbudowa drugiego, stumetrowego odcinka nabrzeża Przemysłowego i przebudowa wiodącego do niego układu drogowego i budowa nowego wiaduktu.
Inwestycje w porcie gdańskim
- Sektorowy Programu Operacyjny - Transport
Poszerzenie wejścia portowego, inwestor - Urząd Morski w Gdyni, wykonawca - Hydrobudowa Gdańsk SA
Odbudowa odcinka II nabrzeża WOC II oraz budowa placów składowych z układem drogowym, inwestor - Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA, wykonawca - Korporacja Budowlana Doraco w Gdańsku
Odbudowa nabrzeża o długości 630 m i zbudowanie 2 stanowisk z rampami do przeładunków statków ro-ro i promów w Terminalu Promowym Westerplatte oraz placów składowych i dróg wewnętrznych, inwestor - Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA, wykonawca - konsorcjum Warbud SA
Przebudowa układu drogowego łączącego Trasę Sucharskiego z rejonem nabrzeża Przemysłowego i budowa wiaduktu, inwestor - Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA, wykonawca - konsorcjum Warbud SA
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/7.webp)
Gala Mistrzowie Motoryzacji 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?