MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Rekord w kontenerze

Jacek Sieński
Ponad 20 milionów ton ładunków przeładował port gdański w 2003 r. Dołączył on więc do portów nadbałtyckich, w których przeładunki są największe. W ostatnich latach należą do nich Ventspils, Tallin, Lubeka, St.

Ponad 20 milionów ton ładunków przeładował port gdański w 2003 r. Dołączył on więc do portów nadbałtyckich, w których przeładunki są największe.

W ostatnich latach należą do nich Ventspils, Tallin, Lubeka, St. Petersburg i Rostock.

W dniu pokonania w przeładunkach bariery 20 mln ton - 21 grudnia, w porcie gdańskim prowadzono wyładunek kontenerów ze statku "Newskiy", na nabrzeżu Gdańskiego Terminalu Kontenerowego. W kontenerach tych znajdowała się, graniczna, milionowa tona towarów. Do 21 grudnia portowcy gdańscy przeładowali i wyładowali ze statków 20,024 mln ton różnych towarów. Wśród nich najwięcej było paliw płynnych, bo 9,426 mln ton, a następnie węgla - 5,813 mln ton i innych ładunków masowych - 2,470 mln ton. Natomiast do końca roku 2003 przeładowanych zostało w sumie 20,5 mln ton ładunków.

- Tak dobrych wyników jak w roku 2003 w porcie gdańskim nie osiągnięto od wielu lat - powiedział Andrzej Kasprzak, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA. - Poprzednio przekroczono 20 mln ton przeładunków w roku 1994. Szacunkowe plany na rok bieżący zakładają z dużym prawdopodobieństwem, że wielkość przeładunków z 2003 roku zostanie utrzymana.

Roman Kolicki, rzecznik prasowy ZMPG, przekazał, że za sukces należy uznać też, iż w ubiegłym roku udało się utrzymać miejsca pracy w największej portowej spółce Eksploatacja. W tym roku, przy równie dobrych efektach przeładunkowych, nie powinno być zagrożenia zwolnieniami.

- W naszym porcie przeładowano w ubiegłym roku prawie 10 mln ton towarów, gdy w 2002 było to 9,5 mln ton - powiedział Jerzy Wieliński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. - Do najważniejszych ubiegłorocznych wydarzeń zaliczamy zakończenie w maju samodzielnie przeprowadzonej prywatyzacji Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, w którym zachowano miejsca pracy. Uzyskaliśmy też gwarancje zainwestowania ponad 100 mln dolarów w ciągu 20 lat, na co nigdy nie byłoby nas stać. I wreszcie otrzymanie na inwestycje portowe 42 mln dolarów za nasze udziały w terminalu.

Dużym osiągnięciem w Gdyni było też opracowanie strategii rozwoju portu do 2015 roku i zatwierdzenie jej przez resort skarbu. Dla portowców bardzo istotną sprawę stanowiło załatwienie przez zarząd problemu akcji pracowniczych. Zostały one już w 90 procentach skupione, a teraz będą umorzone.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Koniec sprawy Assange'a. Ugoda z USA zapewnia mu wolność

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto