Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozwiązania komunikacyjne w Trójmieście: Gdańsk i Gdynia szukają partnerów w Europie

Jacek Wierciński / Ksenia Pisera
Na ulicach stanęło 80 tablic na ogłoszenia, którym towarzyszyła akcja "Nie wstydź się zerwać!" promująca zrywanie ogłoszeń z przystanków komunikacji miejskiej. Duży nacisk położono na promocję jednośladów - to jej służyły "Rowerowe piątki" - czyli kampania wręczania rowerzystom upominków, czy "Moda na rower" - sesja zdjęciowa i plakaty, z których modni gdańszczanie zachęcają do wyboru jednośladów
- Postrzeganie komunikacji miejskiej jako środka transportu dla ludzi ubogich i emerytów a własnego samochodu jako symbolu wyższego statusu społecznego to według urzędników najtrudniejsze wyzwania, jakie czekały na Civitas Mimosa. Dziś są przekonani, że, przynajmniej częściowo udało się je przezwyciężyć. - Będziemy je kontynuować. W tym roku rozpocznie się skierowany do rowerzystów 2-letni unijny projekt "Cyclo Cities" - zapowiada Kitliński.

Gdańsk podsumowuje

Civitas Mimosa to projekt realizowany z czterema innymi miastami - partnerami w Europie. Prowadzony od 2008 r. program kosztował ok. 2 mln zł, a pieniądze niemal w całości pochodziły z funduszy unijnych. Obecnie w ramach Mimosa realizowany jest projekt "Kierunek szacunek" - promujący kulturalne relacje na linii pieszy-rowerzysta-kierowca za pomocą naklejek i strony w internecie, oraz (w planach) drukowanego "zbioru zasad". Na dniach ukażą się podręczniki: "Tworzenie rowerowych miast: elementy sukcesu", "Podręcznik ewaluacji działań" i "Inteligentne aplikacje dla inteligentnych miast". Mimosę podsumowuje 7-minutowy film dostępny w sieci i broszura.
Na ulicach stanęło 80 tablic na ogłoszenia, którym towarzyszyła akcja "Nie wstydź się zerwać!" promująca zrywanie ogłoszeń z przystanków komunikacji miejskiej. Duży nacisk położono na promocję jednośladów - to jej służyły "Rowerowe piątki" - czyli kampania wręczania rowerzystom upominków, czy "Moda na rower" - sesja zdjęciowa i plakaty, z których modni gdańszczanie zachęcają do wyboru jednośladów - Postrzeganie komunikacji miejskiej jako środka transportu dla ludzi ubogich i emerytów a własnego samochodu jako symbolu wyższego statusu społecznego to według urzędników najtrudniejsze wyzwania, jakie czekały na Civitas Mimosa. Dziś są przekonani, że, przynajmniej częściowo udało się je przezwyciężyć. - Będziemy je kontynuować. W tym roku rozpocznie się skierowany do rowerzystów 2-letni unijny projekt "Cyclo Cities" - zapowiada Kitliński. Gdańsk podsumowuje Civitas Mimosa to projekt realizowany z czterema innymi miastami - partnerami w Europie. Prowadzony od 2008 r. program kosztował ok. 2 mln zł, a pieniądze niemal w całości pochodziły z funduszy unijnych. Obecnie w ramach Mimosa realizowany jest projekt "Kierunek szacunek" - promujący kulturalne relacje na linii pieszy-rowerzysta-kierowca za pomocą naklejek i strony w internecie, oraz (w planach) drukowanego "zbioru zasad". Na dniach ukażą się podręczniki: "Tworzenie rowerowych miast: elementy sukcesu", "Podręcznik ewaluacji działań" i "Inteligentne aplikacje dla inteligentnych miast". Mimosę podsumowuje 7-minutowy film dostępny w sieci i broszura. T. Bołt / Archwium DB
Gdańsk i Gdynia zamiast współpracować, szukają partnerów w Europie. Cel jest jeden - poprawa rozwiązań drogowych!
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto