Spółka chce za wykonanie zadania 1, 549 mln złotych. Kolejne jest londyńskie przedsiębiorstwo Halcrow Group Limited, które zaproponowało 1,855 miliona zł, ale zaproponowało termin 7 miesięcy, a nie jak Scott Wilson w 8. Łącznie do siedziby Szybkiej Kolei Miejskiej wpłynęło 9 ofert. Zwycięzcę przetargu ogłoszono w piątek, 17 września.
- Komisja przetargowa przeanalizowała propozycję każdej firmy. Pod uwagę brana była nie tylko cena, ale także termin realizacji i doświadczenie w podobnych projektach. Najwyżej oceniona została oferta spółki Scott Wilson z siedzibą w Warszawie - tłumaczy Sławomir Pijet z Szybkiej Kolei Miejskiej.
Jeśli żadna z firm nie będzie odwoływała się od decyzji, schemat nowego przystanku powinniśmy poznać w połowie przyszłego roku. Potem zostanie ogłoszony przetarg na prace budowlane. Prawdopodobnie obiekt powstanie już po Euro 2012.
Projekt ma obejmować przebudowę i modernizację torów, rozjazdów i peronu nr 3 na stacji Gdańsk Główny, przedłużenie torów nr 501 i 502 linii nr 250 ( jest to linia kolejowa łącząca Rumię z Gdańskiem Głównym, po której poruszają się pociągi SKM) w kierunku południowym od stacji Gdańsk Główny, budowę peronów kierunkowych na przystanku osobowym SKM Gdańsk Śródmieście oraz budowę torów zwrotnych w rejonie przystanku i wiaduktu drogowego w ciągu ul. Trakt Św. Wojciecha. Wstępny koszt wybudowania nowej stacji to ok. 70 mln złotych. W Śródmieściu swój bieg będzie zaczynać i kończyć większość kolejek. Na miejscu nie powstanie dworzec, a jedynie dwa perony jednokierunkowe.
Czytaj też:
SKM Gdańsk Śródmieście: ogłoszono przetarg na dokumentację projektową
SKM Gdańsk Śródmieście powstanie na Euro 2012
Nasza akcja: Ale obciach! | PGE Arena Gdańsk | Przewodnik |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?